افتتاح 10 پروژه تولیدی و خدماتی در صومعه سرا


افتتاح 10 پروژه تولیدی و خدماتی در صومعه سرا

رشت - ایرنا - در دومین روز از هفته دولت ، 10 پروژه تولیدی، عمرانی و خدماتی در شهرستان صومعه سرا افتتاح شد.

فرماندار شهرستان صومعه سرا روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها در جمع خبرنگاران بیان داشت: این پروژه ها شامل روکش آسفالت روستای سیاه درویشان ، تجهیز اراضی شش روستا و طرح انتقال آبرسانی کم فشار به روستا نوخاله و پرورش متراکم ماهی در حوضچه پیش ساخته است .
سیدجلال سیدمحمدی افزود: برای بهره برداری از این پروژه ها افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا نیز در افتتاح همزمان هشت پروژه در روستای میانده اظهار داشت : با طرح تجهیز شش روستای میانده ، سسار ، پشتیر ولالم ، ندامان وتنیان به مساحت ۱۳۰ هکتار تحت طرح تجهیز اراضی قرار گرفته است .

احمدپادیاب با اشاره به اینکه برای پروژه ۸۰۰میلیون تومان اعتبار هزینه شده، افزود: با اجرای طرح تجهیز کشاورزی از حالت سنتی به سمت مکانیزه می رود .

وی گفت: برای طرح انتقال آب کم فشار به روستای نوخاله اکبری پایین و بالامحله ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی هزینه شده و طول این پروژه چهار کیلومتر سبب کاهش هدر رفت آب و توزیع مناسب آب وافزایش محصول می شود .
رئیس اداره راهداری وحمل ونقل صومعه سرا نیز در افتتاح پروژه آسفالت روستای سیاه درویشان گفت : ازدهه فجر گذشته تاکنون با اعتبارات ملی و شهرستانی ۲۵ کیلومتر آسفالت در شهرستان انجام شده است .

نیما شفقی افزود: برای بهره برداری از آسفالت روستا سیاه درویشان به طول دو هزار و ۴۰۰متر به همراه خط کشی و نصب علایم ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .
رضا شاد رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا نیز در آیین افتتاح پرورش متراکم کپور در حوضچه های پیش ساخته در روستای صوفیانده اظهار داشت : در این طرح درفضای ۲۰۰متر به اندازه دو هکتار استخر می توان ماهی کپور پرورش داد و ظرفیت این تولیدی ۱۰تن در سال است که برای بهره برداری آن ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق ملی و ۱۸۰ میلیون تومان سهم آورده است.

صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

۷۲۹۲/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...