111 پروژه عمرانی و اقتصادی رامیان بهره برداری شد


111 پروژه عمرانی و اقتصادی رامیان بهره برداری شد

گنبدکاووس – ایرنا – بهره برداری از 111 طرح عمرانی و اقتصادی و آغاز عملیات اجرایی 20 پروژه دیگر در دومین روز از هفته دولت با اعتباری بالغ بر 1340 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 80 نفر در شهرستان رامیان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت شهرستان رامیان عصر یکشنبه برگزار شد و در آن معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان ضمن تبریک این ایام، پاسخگویی مدیران و مسئولان را یکی از شاخصه‌های بارز شهید رجایی بیان نمود.

علی نذیری با اشاره به ترقی سطوح مختلف نظام در مجامع بین المللی نظیر علوم پایه، دانش نظامی و دفاعی، جایگاه دیپلماسی و سیاسی کشور و تربیت دانشمندان بزرگی که به عنوان چهره‌های جهانی مطرح هستند را از برکات نظام دانست و این روند را ادامه دار در جهت پیشرفت انقلاب و کشور و نگران کننده برای دشمنان ایران اسلامی برشمرد.

نماینده مردم شهرستان رامیان نیز در این مراسم اظهارداشت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور، به نتیجه رساندن پروژه ها کار سختیاست که با تلاش مدیران و مسئولان و فعالیت بخش خصوصی، این موفقیت‌ها یکی پس از دیگری به دست می آید.

علیرضا ابراهیمی با اشاره به تخریب بخشی از زیرساخت‌ها در دو شهرستان آزادشهر و رامیان در جریالن بارندگی بسیار شدید اواخر سال گذشته و اوایل امسال، ابراز کرد: در سیل اخیر بیشترین اعتبارات درحالی به سمت آق قلا و گمیشان سرازیر شده است که سرچشمه این روان آب‌ها دیده نشده و از همین رو مشکلاتی که در بخش کوهستانی این دو شهرستان به وجود آمده نیاز به توجه ویژه مدیران دارد.

وی افزود: شهرستان رامیان درحالی که از فضایی زیبا و دیدنی بهره‌مند بود ولی محلی برای اسکان مسافران نداشت که با افتتاح هتل لابوس در هفته دولت این نقیصه نیز برطرف شده و شاهد رشد صنعت گردشگری و توریست در این منطقه خواهیم بود.

فرماندار رامیان نیز گفت: شهرستان رامیان با دارا بودن اقلیمی مستعد و بهره مندی از اراضی کشاورزی با کیفیت که توانایی کشت سه محصول در سال را داراست و تنوع اقوام و مذاهب متاسفانه یکی از شهرستان‌هایی می باشد که از بالاترین نرخ بیکاری رنج می‌برد و در عین حال کمترین درآمد سرانه سالانه خانوار را نیز دارد.

محمود سالاری افزود: در این بین بالاترین نرخ آسیب های اجتماعی نیز متعلق به این منطقه بوده و نیازمند توجه بیشتر و ویژه مدیران استانی و کشوری برای رسیدگی به این امور است.

وی تصریح کرد: اشتراک برخی ادارات با شهرستان همجوار باعث سختی و در نتیجه رنجش شهروندان رامیانی شده زیرا مجبور هستند برای برخی کارها طی مسیر نموده و به شهرستان آزادشهر بروند که مرکز ادارات مشترک است.

سالاری با اشاره به پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی هفته دولت گفت: با تلاش شبانه روزی مدیران شهرستانی ۱۳۱ پروژه در این هفته گنجانده شده است که از این بین ۱۱۷ طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال می باشد که از این تعداد ۹۹ پروژه به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی ۱۸ طرح دیگر نیز آغاز می شود.

فرماندار رامیان عنوان کرد: افزون بر آن ۱۲ طرح اقتصادی افتتاح و عملیات اجرایی دو پروژه دیگر آغاز شد که با توجه به پتانسیل شهرستان رامیان در بخش کشاورزی توجه ویژه ای به این بخش شده و پس از آن طرح‌های گردشگری و اشتغال در بخش سازمان های حمایتی می‌باشد.

شهرستان رامیان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

۹۴۳۳/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج