یکی از کلیدهای تحکیم بنیان خانواده، درک متقابل زوجین نسبت به یکدیگر است


یکی از کلیدهای تحکیم بنیان خانواده، درک متقابل زوجین نسبت به یکدیگر است

شفیقه شفیعی، گفت: یکی از کلیدهای تحکیم بنیان خانواده، درک متقابل زوجین نسبت به یکدیگر است و آنها باید در مشکلات و سختی ها هم دل، همراه، هم فکر بوده و با همکاری و همراهی این مشکلات و سختی ها را پشت سر گذارند. 

« شفیقه شفیعی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: طی ۲ سال گذشته با اهدای کتاب به زوجین مراجعه کننده به این شعبه از شورای حل اختلاف جیرفت، به لطف خدا توانستم با نزدیک کردن دل های آنها نسبت به یکدیگر، ۲۸۵ پرونده را مختومه کنم.
رئیس شورای حل اختلاف شماره ۸ جیرفت، افزود: این زوجین با مطالعه کتاب ها با وظایف و تعهداتی که نسبت به یکدیگر دارند آگاه شده و زندگی مشترک خود را از سر گرفتند.
وی، به عمده ترین علل اختلاف زوجین، اشاره کرد و افزود: یکی از آفات زندگی مشترک زوجین که موجب دلسردی و کاهش محبت آنها نسبت به یکدیگر می شود، توقعات نابجا آنها از یکدیگر و چشم و هم چشمی هاست.
شفیعی، ابراز داشت: برخی از افراد به محض ورود به زندگی مشترک، تصور آنها این است که بدون تحمل سختی و مشکلات، همه چیز باید بر وفق مراد آنها باشد، غافل از این که زندگی مشکلاتی دارد.
رئیس کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری جیرفت، با بیان این مطلب که سطح توقعات زوجین در زندگی و روابط آنها تاثیر دارد، اضافه کرد: آنچه که زندگی را شکل می دهد انتظارات آنهاست، اگر توقعات زوجین نسبت به یکدیگر در زندگی مشترک معقول باشد آرامش بر زندگی آنها حاکم می شود.
وی، اظهار داشت: زوجین بایستی نسبت به توقعات معقول و به حق یکدیگر آگاهی و شناخت کافی داشته تا زندگی مشترک آنها با توقعات نابجا دچار تنش و از هم پاشیدگی نشود.
شفیعی، ادامه داد: یکی از کلیدهای تحکیم بنیان خانواده، درک متقابل زوجین نسبت به یکدیگر است و آنها باید در مشکلات و سختی ها هم دل، همراه، هم فکر بوده و با همکاری و همراهی این مشکلات و سختی ها را پشت سر گذارند.

رئیس شورای حل اختلاف شماره ۸ شهرستان جیرفت، عنوان داشت: توقع به معنی انتظار انجام کاری و امری از سوی کسی است و وقتی زوجین در این خصوص آگاهی و شناخت کافی داشته باشند، دچار مشکل نمی شوند.
وی، اظهار داشت: آن دسته از افرادی که توقع نابجا دارند، افرادی هستند که از دوران کودکی و نوجوانی در محیط خانواده بیش از حد به آنها محبت شده است.

شفیعی، افزود: این محبت زیادی ناشی از شیوه های ناصحیح تربیت والدین موجب می شود که این افراد در زندگی مشترک نیز خود را محق دانسته و انتظار داشته که همیشه همسر و دیگران در خدمت آنها باشند.
رئیس کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری جیرفت، ضمن توصیه به جوانان، عنوان داشت: جوانان باید قبل از ازدواج، با عقل، منطق و استدلال همسر خود را انتخاب کرده و سپس عاشقانه زندگی کنند.
وی، بیان داشت: امیدوارم تمامی جوانان با انتخابی عاقلانه همیشه عاشقانه در کنار یکدیگر زندگی کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!