فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی به تشخیص وزارت اطلاعات و سپاه تابعیت ایرانی می‌گیرند


  فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی به تشخیص وزارت اطلاعات و سپاه تابعیت ایرانی می‌گیرند

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون، فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تابعیت ایرانی می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «حسن نوروزی » در تشریح دستور کار (یک ‌‌شنبه 3 شهریور) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه تعیین تکلیف وضعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اعاده شده از سوی شورای نگهبان در نشست امروز و رفع ایرادات وارده خبر داد و گفت: بر این اساس در نشست امروز در ماده واحده اصلاحی قانون بعد از عبارت" درخواست مادر ایرانی" عبارت " در صورت نداشتن مشکل امنیتی "( به تشخیص وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران ) " و بعد از عبارت " پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی " عبارت در صورت نداشتن مشکل امنیتی ( به تشخیص وزارت اطلاعات ) " اضافه شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: با رفع ایرادات، لایحه تابعیت برای بررسی به صحن علنی ارجاع شد.

وی با یادآوری بررسی طرح الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی اعاده شده از سوی شورای نگهبان، ادامه داد: 6 ایراد به این طرح توسط شورای نگهبان وارد شد که در نشست امروز رفع شدند که برای بررسی به صحن علنی ارائه شد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس دهم از حضور مسئولان و کارشناسانی از مرکز پژوهش ها، وزارت اطلاعات، حقوقدانان شورای نگهبان و وزارت دادگستری خبر داد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار