تسریع در آماده سازی مسیر تردد زائران خارجی در مرز شلمچه ضروری است


تسریع در آماده سازی مسیر تردد زائران خارجی در مرز شلمچه ضروری است

آبادان - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر بر شتاب بخشی به روند آماده سازی گیت‌های ورودی و خروجی ویژه اتباع خارجی در پایانه مسافری شلمچه تا قبل از ایام اربعین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا احمد زابلی یکشنبه در نشست ستاد اربعین در فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه آماده نبودن گیت های ویژه تردد زائران خارجی بیشترین دغدغه مسئولان امنیتی است افزود:مسئولیت آماده سازی گیت های ویژه اتباع خارجی به عهده پایانه مسافری شلمچه است و باید این گیت ها قبل از آغاز سفر زائران اربعین حسینی به بهره برداری برسند.

وی پیش بینی مسیر اختصاصی برای تردد نیروهای انتظامی و فوریت های پزشکی در مسیر گذرگاه مرزی شلمچه را لازم و ضروری دانست و گفت: به منظور روان سازی تردد فوریت های پزشکی و نیروی انتظامی باید از جاده پشت مواکب استفاده شود.

زابلی به صدور کارت سلامت برای مواکب اشاره کرد و گفت: همه اعضای مواکب به خصوص توزیع کنندگان آب و غذا باید کارت سلامت داشته باشند.

وی بر آماده سازی سرویس های بهداشتی نیز تاکید کرد و گفت: پایانه مسافری شلمچه باید تمام تلاش خود را برای آماده سازی سرویس های بهداشتی در این پایانه بکار گیرد.

سرپرست پایانه مسافری شلمچه نیز در این نشست گزارشی از روند آماده سازی گیت های ویژه اتباع خارجی در گذرگاه مرزی شلمچه ارایه کرد و گفت: طرح ایجاد گیت های ورود و خروج اتباع خارجی در پایانه مسافری شلمچه در حال اجرا است اما تا اربعین به طور کامل به بهره برداری

نمی‌رسد.

احسان نونژاد افزود: در حال حاضر زیرساخت لازم برای بهره برداری از گیت ها در مرز شلمچه انجام شده و سامانه های مورد نیاز نیز برای کاربران گذرنامه تامین شده است.

وی اظهار داشت: در خصوص آب شرب در پایانه مرزی با مشکل مواجه هستیم و بر این اساس سه مخزن یکهزار لیتری اضافه کردیم.

فرمانده انتظامی خرمشهر نیز از آماده نبودن گیت های اتباع خارجی در مرز شلمچه انتقاد کرد و گفت: در اربعین پارسال با وجود نیم میلیون تردد با مشکل تردد مواجه شدیم لذا امسال با توجه به رایگان شدن روادید و پیش بینی افزایش چند برابری تردد از این گذرگاه مرزی باید گیت های ویژه تردد اتباع خارجی در این نقطه مرزی به سرعت آماده شوند.

سرهنگ همت اله ترکارانی افزود: ایجاد حداقل ۲۰ تا ۳۰ گیت اضطراری ویژه اتباع خارجی در سمت راست سالن پایانه مرزی شلمچه ضروری است.

وی همچنین بیان داشت: با توجه به پیش بینی افزایش تردد در گذرگاه مرزی شلمچه بیش از ۲ هزار نیروی انتظامی برای تامین امنیت زایران در کنار دیگر نیروهای امنیتی وارد عمل می شوند.

مدیر امور آبفای خرمشهر نیز کمبود نقدینگی برای تعمیر مخازن آب را از عمده مشکلات آبرسانی در ایام اربعین در شلمچه بیان کرد و گفت: تاکنون هیچ بودجه ای برای هزینه خدمات رسانی به زائران اربعین به آبفای خرمشهر تزریق نشده است.

غلامرضا پورجلالی افزود: در ایام اربعین امسال روزانه باید ۱۲۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی برای مواکب در مرز شلمچه تامین شود که این رقم در اربعین پارسال ۴۰ هزار مترمکعب در روز بود که برای تامین این میزان آب آشامیدنی در ایام اربعین با مشکل مواجه شدیم.

پورجلالی در ادامه گفت: در ایام اربعین به رغم اینکه ۲ روستای پر جمعیت جدیده و دربند در مسیر شلمچه قرار دارند اما بخش عمده آب آشامیدنی به سمت مرز هدایت می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از آمادگی کامل گروه های بهداشت و درمان خرمشهر برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت:برای حفظ سلامت زایران باید تمام اعضای خدمات رسان در مواکب به خصوص توزیع کنندگان آب و غذا کارت سلامت بهداشتی دریافت کنند.

عماد شرفی ادامه داد: در این راستا علاوه بر مواکب تمام توزیع کنندگان آب آشامیدنی شامل رانندگان سه چرخه و ماشین های باری باید شناسایی و کارت بهداشتی برای آنها صادر شود.

وی ایجاد جاده دسترسی و هموار برای تردد آمبولانس فوریت های پزشکی در مرز شلمچه را لازم و ضروری خواند و گفت: در مواقع ضروری باید آمبولانس ها بتوانند به راحتی افراد بیمار و یا مصدوم را به بیمارستان برسانند.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت گذرگاه های بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟