نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحی در سقز گشایش یافت


نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحی در سقز گشایش یافت

سنندج - ایرنا - نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحی با عنوان آوای رنگ با حضور مسئولین و علاقمندان به هنر نقاشی و طراحی شامگاه یکشنبه در سقز گشایش یافت.

استاد و مربی نقاشی سقزی شامگاه یکشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد انگیزه، تشویق و شور و نشاط در میان هنرجوهای جوان سقز و فراهم کردن زمینه ای برای دیدن آثارشان برگزار شده است.

شیوا فتوحی افزود: در این نمایشگاه گروهی که از سه تا هفت شهریور برپا خواهد بود، تعداد ۷۴ تابلو با موضوعات مناظر دیدنی روستایی و طبیعت بکر کُردستان، پرتره و فیگور و با ابزارهای رنگ روغن و آب رنگ، مداد رنگی، سیاه قلم، مداد طراحی، پاستل گچی و مداد شمعی طراحی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۷ تابلو نیز در این نمایشگاه توسط کودکان طراحی شده که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

فتوحی به ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای هنرجویان و علاقمندان به نقاشی و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با فعالیت هنری اشاره کرد و یادآور شد: اثرهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در طول فقط هفت ماه خلق شده است و با اینکه مدت کمی محسوب می‌شود اما شاهد آثار قابل تحسینی هستیم که نشان از استعدادهای بالا می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی وجود دارد و حمایت چندانی از کارهای هنری در سقز نمی شود، اضافه کرد: مسئولین برای پیشبرد فعالیت‌های هنری و حمایت از هنرمندان اقدام کنند چون پشتیبانی و حمایت در این حوزه بسیار ضروری و مهم است.

این هنرمند سقزی اظهار داشت: آثار این نمایشگاه توسط ۱۴ دختر هنرجو و علاقمند به نقاشی، ژینا رسولی، ساناز آقازاده، تارا صبوری، صبا عبداللهی، پریا امجدی، سوما عارفی، اسرین کیخسروی، فاطمه شریف بیانی، شکیلا عباس پور، مریم عزیزی، سپیده سلیمانی، پروانه فتح الله زاده، سونیا شریفی و مژده فتح الله زاده طراحی شده است.

نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحی در سقز گشایش یافت

ژینا رسولی یکی از هنرمندان این نمایشگاه که بیشترین اثر را با ۱۲ تابلو را طراحی کرده است، گفت: از همان دوران کودکی نقاشی را آغاز کردم و علاقه مند به نقاشی شدم و در بیشتر اثرهایم از سیاه قلم و آب رنگ در طراحی منظره و پرتره استفاده کرده‌ام.

شکیبا عباس پور یکی دیگر از هنرمندان این نمایشگاه، افزود: در دوران ابتدایی و از کودکی علاقه شدیدی به نقاشی داشتم و خوشبختانه با راهنمایی‌های اساتیدی چون خانم فتوحی توانستم اثرهای نابی را طراحی کنم و قطعاً این حرفه را ادامه خواهم داد.

نمایشگاه گروهی نقاشی با استادی هنرمند شیوا فتوحی و هنرجویان آموزشگاه هنرهای تجسمی باران، عصر یکشنبه سه شهریور آغاز و تا هفت شهریور پذیرای علاقه‌مندان است.

برای دیدن هنرنمایی های این هنرمندان می‌توان به نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز مراجعه کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس