تجهیزات پزشکی قانونی سمنان نیازمند تامین اعتبار است


تجهیزات پزشکی قانونی سمنان نیازمند تامین اعتبار است

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: مسئولان برای تامین اعتبار استانی و ملی خرید تجهیزات پزشکی قانونی سمنان، با وجود فشارهای خارجی و تحریم‌ها، تلاش کنند.

مهدی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمبود اعتبار در خرید تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان سمنان چالش اساسی است که مدیران کشوری و استانی با پیگیری برای رفع این مشکل تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: قیمت تجهیزات پزشکی قانونی در سال جاری به نسبت سال ۹۷ سه برابر شد و با وجود مشکلات، اما اداره کل پزشکی قانونی استان برای خدمات‌رسانی با کیفیت و مطلوب به مراجعه کنندگان در تلاش است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان و دستگاه‌های اجرایی مربوط در بحث آزمایش‌های پزشکی قانونی دقیق‌ترین و شفاف‌ترین نمونه‌ها را خواستار هستند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون تامین ابزارهای پزشکی قانونی به صورت مطلوب انجام شده است.

نوروزی اضافه کرد: تعدادی از ابزارهای آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی سمنان که به دلیل تحریم و تاخیر در واردات کشور در گمرک ترخیص نمی شد با تلاش مسئولان مرتبط روزهای آینده به استان وارد می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: برای خرید ابزارهای پزشکی قانونی ارز ۴۲ هزار ریالی تخصیص نمی یابد که این امر به مشکلاتی در خرید محصولات در این بخش منجر شده است.

از ابتدای فروردین تا مرداد ۹۸ تعداد ۲۸هزار نفر برای معاینه‌های پزشکی به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403