نماینده رزن: 30درصد مطالبات مردم در حوزه اشتغال است


نماینده رزن: 30درصد مطالبات مردم در حوزه اشتغال است

همدان- ایرنا- نماینده مردم شهرستانهای رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموع 10 هزار درخواست کتبی مردم به این دفتر حدود 30 درصد مطالبات شهروندان این منطقه در حوزه اشتغال است.

حسن لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در راستای عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب در سال رونق تولید گام های خوبی در این حوزه برداشته شده است اظهار داشت: هفت کارگاه با اشتغال بیش از یک هزار نفر در شهرستان های رزن و درگزین پیگیری و احداث خواهد شد که با به ثمر رسیدن این طرح ها این دو شهرستان رتبه نخست اشتغال استان را کسب خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی گاوداری ۶ هزار راسی شستا با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیز آغاز می شود که با احداث این طرح برای یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

لطفی به پیگیری و راه اندازی بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در شمال استان اشاره کرد و گفت: طرح ماکیان الوند سردرود ۲ ماه دیگر بهره برداری می شود و برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت کارخانه فولاد سفید در بخش مرکزی رزن با اشتغال ۲۰۰ نفر و پیگیری ساخت و راه اندازی کارخانه مس شهرک صنعتی رزن با اشتغال ۱۰۰ نفر نیز انجام خواهد شد.

لطفی اظهار داشت: ۲۰ درصد مطالبات مردم در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی است که تا به امروز ۲۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ۳۰ الی ۵۰ میلیون ریالی با نرخ چهار درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

وی به بروکراسی پیچیده اداری و تبعات آن اشاره کرد و افزود: ۳۰ درصد مطالبات مردم از نارضایتی نسبت به رسیدگی نکردن اداره ها به مشکلات است که با سند تحول اداری بخش عمده این مشکلات رفع شد.

به گفته لطفی ۱۰ درصد مطالبات مردم نیز ناشی از مشکلات مسکن و ۱۰ درصد باقی مانده فقر و تنگدستی خانوار ها است که با پیشنهاد افزایش حقوق مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در سال ۹۶ امیدواریم از مشکلات آنها کاسته شود.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !