خودارضایی با دیدن فیلم مستهجن در بارداری


خودارضایی با دیدن فیلم مستهجن در بارداری

من در هفته 12 با دیدن فیلم مسهتجن خود به خود ارضا شدم و بعد از اون خیلی نگران بودم برای جنینم مشکلی پیش بیاد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من در هفته 12 با دیدن فیلم مسهتجن خود به خود ارضا شدم و بعد از اون خیلی نگران بودم که اتفاقی برای جنینم نیوفته میشه منو راهنماییم کنین من خیلی استرس دارم الان و از کار خودم پشیمونم.

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:

دوست عزیز شما در بارداری می توانید به شرطی که مشکل خاصی نداشته باشید و تهدید به سقط و زایمان زودرس و... نباشید، با همسرتان نزدیکی کنید پس نیازی به خودارضایی نیست. لزوما این کار به جنین شما صدمه نزده اما می تواند آسیب زا باشد. بنابراین با پزشک تان مشورت کنید تا معاینه شوید و اگر مشکلی نداشتید با رعایت یک سری نکات خاص در بارداری امکان نزدیکی هست.
خودارضایی با دیدن فیلم مستهجن در بارداری
مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
قبل از شروع مطالعه این مقاله بدانید که در این مقاله تنها و تنها جنبه و دیدگاه پزشکی مورد مطالعه قرار میگیرد. از دیدگاه پزشکی خودارضایی به مادر و جنین ضرری نمی رساند ولی مطمعنا انجام آن از روی عادت و تکرار از دید روحی و روانی و شرعی اثر خوبی بر روی فرد نخواهد گذاشت و قطعا توصیه نمیشود. این را هم بدانید اگر پزشک نزدیکی را منع کرده است ، ارگاسم چه در خودارضایی و چه توسط همسر فرقی نمیکند و منع است.
بارداری زمان هیجان انگیزی است. اما برای بارداری اول، بارداری باعث عصبی شدن مادر می شود. در طول اولین بارداری یاد می گیرید چه چیزی امن است و چه چیزی نیست . موضوعات خاصی مانند خودارضایی در دوران بارداری ممکن است بسیار سوال شود. برخی از زنان خجالت می کشند بپرسند آیا خودارضایی در دوران بارداری بی خطر است یا جنین را در معرض خطر قرار می دهد.

تغییرات جنسی دوران بارداری
زمانی که یک زن باردار می‌شود، تغییرات ظاهری و جسمی زیادی در او ایجاد می‌شود، مثلاً شکمش بزرگتر می‌شود و ... همه این تغییرات منجر می‌شود که روابط زناشویی و پوزیشن‌های مختلف رابطه جنسی برای هر دو طرف سخت شود. از طرفی شوهر و شریک زندگی نیز به دلیل ترس از آسیب به جنین و یا خود همسر، از داشتن رابطه جنسی امتناع می‌کند.
از طرفی به دلیل تغییرات هورمونی در بدن زنان، میل جنسی بسیاری از آنان در زمان بارداری افزایش می‌یابد. هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن زنان افزایش می‌یابد و این باعث می‌شود، میل جنسی نیز افزایش یابد. بنابراین زنان باردار در این دوران، خواستار رابطه جنسی بیشتری هستند و می‌خواهند که شده نیاز جنسی خود را برطرف نمایند. برعکس این حالت هم دیده می‌شود؛ بدین صورت که میل جنسی برخی از زنان در دوران بارداری کاملاً کاهش می‌یابد. کاهش میل جنسی این زنان به دلیل حالت‌های تهوع و استفراغ و تغییرات جسمی دیگر است؛ این نیز طبیعی است.

آیا خودارضایی در بارداری همراه عوارض است؟
خودارضایی در کل دوران بارداری توصیه نمیشود و از نظر روحی و روانی و شرعی پسندیده نیست اما از نظر دیگاه پزشکی این عمل برای زن بارداری مشکلی ایجاد نمیکند و مانند به ارگاسم رسیدن حین نزدیکی است. یک زن باردار همچنان نیاز جنسی دارد. بسیاری از زنان متوجه می شوند میل جنسی آنها در طول بارداری به طور قابل توجهی افزایش می یابد. این مسئله به خاطر تغییرات هورمونی است! با افزایش پروژسترون و استروژن، میل جنسی نیز افزایش می یابد.
مخالف این مسئله نیز ممکن است درست باشد: بعضی از زنان متوجه می شوند میل جنسی آن ها در بارداری کاهش یافته و به صفر رسیده است. این مسئله در کنار حالت تهوع و استفراغ، خستگی و تغییرات فیزیکی بدن شما قابل فهم است. از بین رفتن میل جنسی کاملا طبیعی است.
اگر افزایش میل جنسی داشته باشید، رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن در بارداری کم خطر مشکلی ایجاد نمی کند. بعضی از زنان پس از رسیدن به اوج لذت جنسی در طول رابطه جنسی یا خودارضایی، گرفتگی عضلات دارند. این احساس به گرفتگی عضلات مربوط می شود و ممکن است باعث شروع انقباضات براکستون هیکس، نوعی انقباض نامنظم رحم که در نهایت از بین می رود و ناپدید می شود، شود.
اگر شما در معرض خطر زودرس زایمان هستید، ارگاسم می تواند این احتمال را افزایش دهد. اسپرم به داخل واژن وارد می شود و باعث نرم شدن دهانه رحم و شروع درد زایمان می شود. برای زنانی که در معرض خطر نیستند، رابطه جنسی و ارگاسم خوب هستند.
خودارضایی با دیدن فیلم مستهجن در بارداری

ارگاسم در دوران بارداری
ارگاسم در بارداری اگر پزشک اجازه داده است، مشکلی ندارد اما در موارد زیر داشتن نزدیکی و ارگاسم مشکل خواهد بود. مشکلات بارداری عبارتند از:
- بیماری صبحگاهی
- کمر درد
- سیاتیک
- تورم پاها
در صورت وجود مشکلات زیر نباید به ارگاسم برسید و نزدیکی داشته باشید:
- پاره شدن کیسه آب
- خونریزی
- در معرض خطر زودرس زایمان هستید
- جفت شما پایین است
مطمئن شوید ابزار مورد استفاده را قبل از استفاده به درستی تمیز کرده اید.

چه زمانی در دوران بارداری باید از خودارضایی پرهیز کرد؟
در کل دوران بارداری خودارضایی توصیه نمیشود و بهتر است اگر توانایی دخول ندارد از روش های دیگری توسط همسرتان استفاده کنید ، در بعضی موارد، ممکن است پزشک توصیه کند از مقاربت در دوران بارداری بپرهیزید. شرایطی مانند شرایط زیر می تواند دلایل متوقف کردن رابطه جنسی باشد:
- علائم زایمان زودرس دارید یا سابقه زایمان زودرس دارید
- افتادگی جفت یا دهانه رحم ناقص دارید
- خونریزی واژینال دارید
اگر پزشک توصیه کرد رابطه جنسی نداشته باشید، دقیقا بپرسید منظورش چیست. گاهی رابطه جنسی به معنای مقاربت، ارگاسم یا هر دو می باشد، یا ممکن است به معنی دخول باشد. اگر پزشک شما توصیه کند رابطه جنسی نداشته باشید، ممکن است خودارضایی را نیز ممنوع کند.
خودارضایی با دیدن فیلم مستهجن در بارداری

چه چیزی برای زنان در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری اهمیتی دارد؟
پاسخ: رابطه جنسی و ارگاسم قسمتهای حاملگی و رابطه جنسی طبیعی هستند. میل جنسی شما در دوران بارداری تغییر میکند. در هنگام استفاده از ابزار جنسی مراقب باشید و قبل از استفاده آنها را بشویید. به خاطر داشته باشید، ارگاسم می تواند منجر به گرفتگی عضلانی شود که معمولا با استراحت از بین می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...