222 طرح در شهرستانهای مرکز خراسان رضوی کلنگ زنی و افتتاح می شود


222 طرح در شهرستانهای مرکز خراسان رضوی کلنگ زنی و افتتاح می شود

تربت حیدریه - ایرنا - 222 طرح عمرانی مختلف با صرف هزار و 312 میلیارد ریال هزینه در شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات، زاوه و رشتخوار واقع در مرکز خراسان رضوی طی هفته دولت، کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

فرماندار تربت حیدریه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این طرح ها را در بخش های گردشگری، راه سازی، آب رسانی، کشاورزی، آسفالت راه، برق رسانی، خدماتی، تولیدی و صنعتی ذکر کرد و افزود: در مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی، بخش کشاورزی با ۱۸طرح، بنیاد مسکن با ۱۶ طرح، شهرداری با ۹ و شرکت برق با هشت طرح بیشترین میزان طرح های افتتاحی در تربت حیدریه را به خود اختصاص داده اند.

علی رستمی به طرح مثلث اقتصادی اشاره کرد و افزود: همسو با این طرح، تربت حیدریه به پنج اقلیم اقتصادی شامل شهر، بخش مرکزی، جلگه رخ، بایگ و کدکن تقسیم شد و در گام نخست با همکاری بخشداران و دهیاران، پایش جدیدی برای مباحث کارآفرینی،آموزشی و حوزه توانمندی هر منطقه آغاز شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر سه معین اقتصادی در قالب طرح مثلث افتصادی استانداری خراسان رضوی در شهرستان تربت حیدریه فعالیت می کنند و تلاش شد تا طرح های راکد و نیمه فعال احیا و به مرحله اجرا برسد و بر همین اساس با تسریع در حل مشکلات کارخانه فولاد رخ و نیروگاه سیکل ترکیبی راشد، جهش قابل ملاحظه ای را در این حوزه شاهد هستیم.

فرماندار تربت حیدریه به خواست مردم تربت حیدریه مبنی بر افتتاح مجموعه آبی آبشار اشاره کرد و گفت: برای ساخت این مجموعه، سرمایه گذار با مشخص کردن زمان، متعهد شد این طرح را با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال طی ۱۸ تا ۲۵ ماه به بهره برداری برساند.
رستمی با اشاره به طرح جمع آوری فاضلاب افزود: در این طرح، سرمایه گذار در سه حوزه تصفیه خانه، اجرای ۵۰ درصد پروژه فاضلاب شهر و همچنین اجرای پروژه های تامین منابع آبی با سرمایه گذاری سه میلیارد ریال را متعهد شده است که امیداوریم کارها برابر طرح از پیش تعیین شده پیش برود.

وی ادامه داد: با انتقال خط تقویتی گاز از دیزباد نیشابور به تربت حیدریه، علاوه بر اینکه تا ۵۰ سال آینده نیاز بخش صنعت و مصارف خانگی به این سوخت تامین می شود شش روستای باقیمانده شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند و در ادامه مسیر شهرهای جنوبی استان نیز از این خط تقویتی بهره مند خواهند شد.
فرماندار تربت حیدریه با اشاره به ظرفیت های راه آهن شرق کشور گفت: با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود در این شهرستان، رایزنی ها برای اداره کل شدن راه آهن تربت حیدریه ادامه دارد اما به دلیل اینکه مقامات راه آهن اعتقادی به دخیل کردن تقسیمات کشوری برای تعیین اداره کل ندارند هنوز پاسخی از مسئولان بالادستی دریافت نکرده ایم.
رستمی با بیان اینکه در حال حاضر قرار است زیر ساخت های مورد نیاز برای تعمیرات لوکوموتیو، واگن و ریل در تربت حیدریه تامین و راه اندازی شود گفت: مسئولان راه آهن درخواست ۳۰ هکتار زمین برای احداث این مرکز را داشتند که در تلاشیم با جانمایی مناسب و راه اندازی این طرح بتوانیم حتی از سایر نقاط کشور تعمیرات لوکوموتیو، واگن و ریل را در تربت حیدریه انجام دهیم.

کلنگ زنی و افتتاح ۶۵ طرح عمرانی طی هفته دولت در مه لات

فرماندار مه ولات هم از آغاز عملیات اجرایی و یا افتتاح ۶۵ طرح عمرانی مختلف با صرف حدود ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان خبرداد.

مسعود رنجبر به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع این طرح ها ۲۶ طرح با صرف ۸۸ میلیارد ریال هزینه در مناطق شهری و ۳۹ طرح نیز با صرف ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه در مناطق روستایی کلنگ زنی و افتتاح می شود که ۴۰ درصد این طرح ها در حوزه شهری و بقیه در حوزه روستایی است.

وی مدرسه شبانه روزی علی آباد، طرح آبرسانی دشت ازغند به شهر فیض آباد، طرح آبیاری تحت فشار زیر سطحی، احداث شبکه روشنایی،زیر سازی و آسفالت معابر روستاها و احداث چند واحد صنعتی گاوداری را از جمله مهمترین طرحهایی عنوان کرد که در هفته دولت امسال در مه ولات کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۴۷ طرح عمرانی در رشتخوار

فرماندار رشتخوار نیز از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۴۷ طرح عمرانی با صرف ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

خالقداد عرب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این طرح ها را شامل آب رسانی، مدرسه سازی، عمران شهری، برق رسانی، خدماتی، تولیدی و صنعتی ذکر کرد و گفت: سیلوی گندم با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه، کارخانه پودر پیازی و میوه با ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه و جایگاه سوخت سی. ان. جی با ۴۰ میلیارد ریال از جمله طرح های مهمی است که در گرامیداشت هفته دولت در رشتخوار افتتاح و به بهره برداری می رسد.

۱۲۲ طرح عمرانی در زواه کلنگ زنی و افتتاح می شود

فرماندار زاوه نیز از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۱۲۲ طرح عمرانی در بخش های مختلف با صرف ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

محمود صادقی به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ها در بخش های راه سازی، آب رسانی، احداث پست برق، خدماتی، تولیدی و صنعتی است که با تکمیل آنها تحول بزرگی در زاوه ایجاد می شود.

وی افزود: رویکرد دولت خدمات رسانی مطلوب و شایسته به مناطق محروم و کمتر برخوردار است و برای تحقق این مهم تلاش می شود از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده شود.

۷۰۷۹/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403