چیستی و چگونگی تربیت در اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی


چیستی و چگونگی تربیت در اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی

کرمان - ایرنا - کتاب 'چیستی و چگونگی تربیت در اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی' به تالیف نویسندگان پروین سالاری، مجتبی پورکریمی و رضا صابری برای آشنایی هر چه بیشتر با زندگی، شخصیت و اندیشه این یار امام و انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش ایرنا، در این اثر سعی بر آن بوده که به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی از منظری تربیتی و صرفا به ابعاد و تاثیرات تربیتی این شخصیت پرداخته شود لذا نویسندگان در این کتاب رفتارها و منش سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و دینی این شخصیت بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی و دیدگاه های رایج و ظرفیت های تربیتی وی را استنتاج می کنند.

این کتاب در پنج فصل از جمله زندگی نامه، روش شناسی پژوهش، مبانی فلسفی(مبانی هستی، معرفت، ارزش و انسان شناختی)، تربیت(چیستی تربیت، اهداف تربیتی، اهداف غایی، اهداف واسطه ای، شان عقلی، شان اخلاقی، شان اجتماعی، شان سیاسی، شان فردی، شان اقتصادی و شان جسمانی) و اصول و روش های تربیتی(شامل اصول تربیت، اصول ناظر بر مبانی هستی شناختی، اصول معرفت شناختی، اصول ارزش شناختی و اصول انسان شناختی) زوایای مختلف شخصیتی و اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی را بطور بی طرفانه و سوگیری سیاسی و اجتماعی مورد بررسی قرار داده است.

تبیین دیدگاه های تربیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی به گونه ای نظام دار با رویکرد و ماهیت تربیتی پیش از این، کمتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته بود و نویسندگان این کتاب در واقع داعیه دار حرکتی نو در این زمینه شده اند.

نگارندگان این کتاب با مطالعه و بررسی آثار به یادگار مانده از آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله تفسیر قرآن، مجموعه سخنرانی ها، دیدارها و کتاب ها، به تبیین ایده ها و اندیشه وی پرداخته اند که خواننده در پایان مطالعه کتاب می تواند توسط استنتاج اصول و روش های ذکر شده با اندیشه و شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حتی مطالبی که در کتاب ذکر نشده دست یابد.

کتاب چیستی و چگونگی تربیت در اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط انتشارات بنیاد ایران شناسی شعبه کرمان (مرکز کرمان شناسی) و همکاری استانداری و دانشگاه فرهنگیان کرمان در سال ۹۶ منتشر شده است.

۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا