هیدئو کوجیما: تمرکز اصلی در بازی Death Stranding بر داستان آن بوده است


هیدئو کوجیما: تمرکز اصلی در بازی Death Stranding بر داستان آن بوده است

هیدئو کوجیما به تازگی اعلام کرد که مشکلات داستان‌گویی MGS 5 را قبول داشته و تاکید کرد که در بازی Death Stranding تمرکز عمده بر روایت داستان خواهد بود. آثار کوجیما همیشه برای تمرکز خاصی که بر نحوه روایت داستان دارند، شناخته می‌شوند و به‌همین خاطر نیز یکی از دلایل اصلی نا امیدی بسیاری از طرفداران در تجربه Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را...

هیدئو کوجیما به تازگی اعلام کرد که مشکلات داستان‌گویی MGS 5 را قبول داشته و تاکید کرد که در بازی Death Stranding تمرکز عمده بر روایت داستان خواهد بود.

آثار کوجیما همیشه برای تمرکز خاصی که بر نحوه روایت داستان دارند، شناخته می‌شوند و به‌همین خاطر نیز یکی از دلایل اصلی نا امیدی بسیاری از طرفداران در تجربه Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را می‌توان داستان آن برشمرد. با رویکردی جهان باز گونه، فانتوم پین مکانیزم‌های مختلف و گیم‌پلی را محوریت اصلی خود قرار داده بود تا جنبه‌های روایتی به طرز قابل توجه‌ای با آثار گذشته کوجیما تفاوت داشته باشد.

دنیای بازی Death Stranding ساخته جدید او نیز بار دیگر بزرگ و باز خواهد بود و به همین خاطر عده‌ای نگران هستند که با همان مشکلات اثر قبلی دست و پنجه نرم کند. اما کوجیما در گفتگوی جدید خود با 4Players تاکید کرده است که چنین مشکلی وجود نخواهد داشت. او در رابطه با روزهای پس از کار کردن بر فانتوم پین گفت که چطور دیگر ایده بازگشت به دنیای غیر آزاد، برای او نامأنوس و غیرقابل انجام بود. با این حال به خاطر داشت که عنوان جدید نباید همچون فانتوم پین دارای مشکلات داستانی باشد.

پس از تجربه یک بازی اکشن در دنیایی باز، دیگر نمی‌توانید همچون سابق به کارهای گذشته خود برگردید. فکر می‌کنم دلیلش بخاطر تعاملی که پیش می‌آید، است. البته راه‌های زیادی برای ساخت بازی است. به طور مثال یک بازی خطی. اما نمی‌توانم پس از تجربه دنیایی با مقیاس، به آن دوران برگردم.

مشکل تکنولوژی است. البته که از نظر فنی ساخت یک جهان باز سخت است. بازیکن با آزادی تمام در یک دنیا روبه رو می‌شود. به‌همین خاطر هیچوقت دقیقاً نمی‌دانید که بازیکن در آن چه خواهد کرد. در این وضعیت، داستان‌گویی بزرگ‌ترین چالش در یک بازی جهان آزاد است. هرچقدر آزادی بیشتر باشد، داستان به چشم یک عامل حواس پرت‌کن در مقابل آن قرار می‌گیرد.

در MGS: Phantom Pain تجربه و آزمایش خاصی را شروع کردم که در ابتدا به صورت خطی بود اما به محض آنکه جهان اصلی گشوده می‌شد، داستان به طریقی محو می‌شد. برخی از طرفداران هیدئو کوجیما از این بابت که داستان به پشت زمینه فرستاده شده بود، خوشحال نبودند اما عملی بود که آگاهانه و از روی قصد انجام شده بود.

این بار در رابطه با بازی Death Stranding بزرگ‌ترین چالش و بزرگ‌ترین مانع این بود که اثری با جهان باز و آزاد باشد اما در عین حال از اهمیت داستان در بازی کاسته نشود تا طرفداران بازی‌های هیدئو کوجیما از آن نا امید نشوند.

بازی Death Stranding در تاریخ هشتم نوامبر سال جاری به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

هیدئو کوجیما: تمرکز اصلی در بازی Death Stranding بر داستان آن بوده استهیدئو کوجیما: تمرکز اصلی در بازی Death Stranding بر داستان آن بوده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند