محمد وحدتی در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به اینکه احیای مجدد وزارت بازرگانی هزینه بر است و در جهت چابک سازی دولت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی شدیدا مخالف هستم.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی؛ با اشاره به اینکه احیای مجدد وزارت بازرگانی هزینه اضافی درست کردن است، افزود: این طرح مستلزم ایجاد تشکیلات جدیدی است و این مسئله منجر به افزایش هزینه ها می شود، که از این بابت علاوه بر این که با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است، در شرایط اقتصادی موجود نیز اصلا به صلاح کشور نمی باشد.

وی افزود در شرایط کنونی وضع معیشتی مردم کشور و با وجود بیکاری جوانان و مشکلات عدیده مردم جامعه، صلاح کشور این است که به جای احیای مجدد وزارت بازرگانی و تحمیل هزینه های سنگین بر اقتصاد کشور، با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی این هزینه ها را صرف بهبود معیشت مردم و اشتغال جوانان کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اینکه در مجلس هشتم به منظور کاهش حجم و چابکی دولت و تسریع امور اقدام به ادغام وزارت بازرگانی شد، توضیح داد؛ باید از گذشته عبرت بگیریم و به صورت کارشناسانه و دقیق مواردی را که منجر به ادغام این وزارتخانه شدند را بررسی کنیم و باید از به کار گرفتن روش‌های آزمون و خطا در مدیریت کلان کشور پرهیز شود.