افزایش قیمت لبنیات ممنوع است


افزایش قیمت لبنیات ممنوع است

خبرگزاری آریا- کارگروه تنظیم بازار قیمت های تصویبی 14 نوع محولات لنی را به تولید کنندگان ابلاغ کرده است.

افزایش قیمت لبنیات ممنوع است
خبرگزاری آریا- دبیر انجمن صنایع لبنی کشور گفت: کارگروه تنظیم بازار قیمت های تصویبی 14 نوع محولات لنی را به تولید کنندگان ابلاغ کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، رضا باکری گفت: طبق ابلاغیه کارگروه تنظیم بازار در 22 خرداد امسال قیمت های مصوبه لبنیات به کلیه کارخانه ها ارسال شده و هیج افزایش قیمتی پس از تاریخ ذکر شده صورت نگرفته است که در صورت مشاهده تخلف توسط سازمان بازرسی و نظارت برخورد می شود.
وی افزود: از 80 قلم محصولات لبنی ذتولید داخل فقط 14 قلم آن را مشمول طرح قیمت گذاری است.
باکری ادامه داد: سایر محصولات لبنی تولید داخل که مشمول این طرح نمی باشند باید با احتساب قیمت تمام شده توسط کارخانه قیمت گذاری شوند و در صورت شکایات مصرف کنندگان مبنی بر سود جویی و گران فروشی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و نیز سازمان بازرسی ، ضمن کارشناسی قیمت ها در صورت مشاهده تخلف برخورد جدی با آن واحد صنفی خواهد نمود.
دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در خصوص افزایش قیمت پنیر یو اف پس از تصویب قیمت ها افزود: بیش از 5 پروانه برای تولید پنیر یو اف صادر شده که در صورت تغییراتی همچون افزایش پروبیوتیک به این پنیر، قیمت نیز افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص نقش انجمن صنایع لبنی کشور در نظارت و کنترل بازار گفت: تکلیفی به منظور کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار لبنیات از سوی دولت به این اتحادیه محول نشده است و اگر قرار دادی در این خصوص با سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده منعقد گردد، این انجمن نقش پر رنگی را برای کنترل امور ایفا خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من میترسم