آرژانتین و روسیه، تیم‌های شاخص گروه ب


آرژانتین و روسیه، تیم‌های شاخص گروه ب

تیم‌های آرژانتین و روسیه در گروه ب جام جهانی 2019 برتر از سایر تیم‌های گروه ب جام جهانی هستند و از نظر فدراسیون جهانی بسکتبال، مسابقه میان دو تیم در این گروه تعیین کننده است

آرژانتین و روسیه، تیم‌های شاخص گروه ببه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گروه ب جام جهانی بسکتبال متشکل از تیم‌های آرژانتین، روسیه، کره جنوبی و نیجریه است. سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در ادامه بررسی گروه‌های جام جهانی درباره این گروه نوشت:

آرژانتین و روسیه بزرگترین نام‌های گروه ب به شمار می‌روند؛ اما فعلا نمی‌توانند بلیت سفر از ووهان (محل برگزاری مسابقات مرحله نخست این گروه) به فوشان برای مرحله دوم رزرو کنند. نیجریه و کره جنوبی هم در این گروه قرار دارند و شانس‌های خود را برای صعود به مراحل بالاتر امتحان می‌کنند.

با توجه به مصدومیت‌ها در اردوی روسیه و شرایط تحسین برانگیز نیجریه در مسابقات تدارکاتی به نظر می‌رسد این دو تیم بر سر مقام دوم گروه بجنگند. آرژانتین هم شانس اول صعود از این گروه به شمار می‌رود، هر چند نماینده آمریکای جنوبی هم جایگاه مطمئن و راحتی ندارد و از طرفی شانس کره جنوبی را نباید صفر دانست.

>> شانس اصلی گروه: آرژانتین
قهرمان جام جهانی ۱۹۵۰ بار دیگر قدرتمند به نظر می‌رسد و دنبال پایانی خوش در چین محل برگزاری جام جهانی است. آن‌ها با قهرمانی مسابقات پان امریکن ۲۰۱۹ در لیما برای جام جهانی آماده شدند. نیکولاس لاپروویتولا، ارزشمندترین بازیکن لیگ اندسا اسپانیا و فکوندو کامپاتزو، ارزشمندترین بازیکن فینال لیگ اسپانیا، تیم آرژانتین را به تیمی مورد علاقه هواداران بی طرف در ووهان تبدیل می‌کنند. لوئیز اسکولا بازیکن باتجربه آرژانتین همچنان توقف ناپذیر است، نیکولاس بروسینو، لوکا ویلدوسا و گابریل دک هم از بازیکنان سطح بالای آرژانتین هستند.
آرژانتین و روسیه، تیم‌های شاخص گروه ب>> جایگاه تیم‌های گروه ب در رده بندی جهانی:
آرژانتین رده پنجم
روسیه رده دهم
کره جنوبی رده سی و دوم
نیجریه رده سی و سوم
>> مسابقه مهم: آرژانتین - روسیه
دو تیم آرژانتین و روسیه پنج بار در جام جهانی و المپیک با هم روبرو شده بودند و چهار بار تیم برنده روی سکو رفته بود. در جام جهانی ۱۹۹۴، روسیه ۸۴-۶۴ آرژانتین را شکست داد و نایب قهرمان شد. در جام جهانی ۲۰۰۲ ایندیاناپلیس، آرژانتین ۱۰۰-۸۱ برنده شد و به مقام دوم مسابقات رسید. در المپیک ۲۰۰۸ پکن، آرژانتین ۹۱-۷۹ برنده شد و در پایان مسابقات، سوم شد. همچنین روسیه در المپیک ۲۰۱۲ لندن با نتیجه ۸۱ بر ۷۷ آرژانتین را شکست داد و در پایان رقابت‌ها به مدال برنز رسید.
تنها مسابقه‌ای که این دو تیم بازی کردند و هیچ کدام به سکوی آن رقابت‌ها نرسیدند، در جریان جام جهانی ۲۰۱۰ بود که آرژانتین در رده بندی پنجم تا هشتمی با نتیجه ۷۳ بر ۶۱ روسیه را شکست داد.
>> ستاره: فکوندو کامپاتزو (آرژانتین)
گارد رأس رئال مادرید، یکی از کاندیدا‌های بیشترین تعداد پاس گل در این جام جهانی است. او دوران بازی موفقی در رئال مادرید داشته است و در ۲۸ سالگی انتظار می‌رود همراه تیم ملی آرژانتین هم به افتخارات خود اضافه کند.
آرژانتین و روسیه، تیم‌های شاخص گروه ب>> بهترین بازیکن آینده دار: جاش اُکوگی (نیجریه)
بازیکن تبعه نیجریه، بیستمین بازیکن در یارکشی ۲۰۱۸ لیگ حرفه‌ای NBA بود. او برای گرفتن مدارک بازی خود در تیم ملی نیجریه، مدت زیادی صبر کرد، چون در جام جهانی زیر ۱۹ سال ۲۰۱۷ برای آمریکا بازی کرده بود.
گارد تیم مینه سوتا که در دومین روز جام جهانی چین، ۲۱ ساله می‌شود، در لاگوس نیجریه متولد شده بود و حالا به خانه خود باز می‌گردد. حضور دفاعی او، کار را برای آرژانتین، کره جنوبی و روسیه سخت می‌کند، ضمن اینکه توانایی امتیازآوری هم دارد. نیجریه به دنبال کسب بهترین نتیجه در تیم‌های آفریقایی حاضر در جام جهانی است و این رقابت‌ها
می‌تواند اعتماد به نفس اکوگی را بالا ببرد.
نیجریه ای‌ها در تلاش برای بهترین عنوان تاریخ تیم‌های آفریقایی در جام جهانی هستند. آن‌ها برای این عنوان کار سختی دارند، چون پیش از این یک بار تیم مصر در سال ۱۹۵۰ به قمام پنجم جام جهانی رسیده بود و نیجریه برای عبور از این تیم باید به نیمه نهایی برسد.
>> چهره آشنا: لوئیز اسکولا
یک چیز جزء بدیهیات است: اینکه لوئیز اسکولا برای تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند. اسکولای باتجربه هنوز بسیار فعال است و نشانه‌ای از توقف در ۳۹ سالگی دیده نمی‌شود. ستاره آرژانتین در پنجمین جام جهانی شرکت می‌کند و دنبال تکرار افتخارآفرینی سال ۲۰۰۲ (با مدال نقره) است.
اسکولا پنج سال قبل در امتیازآوری جام جهانی ۲۰۱۴، پنجم شده بود. جی جی باره آ، بوژان بوگدانوویچ، آندری بلچ و پائو گسول بالاتر از او قرار داشتند. میانگین ۱۹.۵ امتیاز در هر مسابقه آن هم در ۳۴ سالگی، توانمندی اسکولا را نشان می‌داد.
این بازیکن به خوبی با بازی در خاک چین آشناست، چون از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در این کشور بازی می‌کند.
جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ از نهم شهریور به میزبانی هشت شهر چین آغاز می‌شود و شهر ووهان میزبان مسابقات گروه ب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد