درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن


ریه ها از اعضای بسیار مهم بدن هستند و عفونت ریه به دلیل اینکه با وضعیت تنفس مرتبط می باشد تمام بدن را تحت تاثیر قرار می دهد که بعضی از انواع عفونت ریه بدون نیاز به درمان خاصی درمان می شوند اما در صورت عفونت شدید باید آن را درمان کرد در غیر اینصورت مشکلات جدی را به همراه می آورد، در ادامه مطلب شما عزیزان را با علایم و درمان عفونت ریه آشنا خواهیم...

ریه ها از اعضای بسیار مهم بدن هستند و عفونت ریه به دلیل اینکه با وضعیت تنفس مرتبط می باشد تمام بدن را تحت تاثیر قرار می دهد که بعضی از انواع عفونت ریه بدون نیاز به درمان خاصی درمان می شوند اما در صورت عفونت شدید باید آن را درمان کرد در غیر اینصورت مشکلات جدی را به همراه می آورد، در ادامه مطلب شما عزیزان را با علایم و درمان عفونت ریه آشنا خواهیم کرد.

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

درمان عفونت ریه با روش های خانگی

زمانی که فرد دچار عفونت ریه می شود بافت ریه او در قفسه سینه دچار التهاب می شوند بنابراین باید این نوع عفونت را به شدت جدی بگیرید و از پیشروی آن جلوگیری کنید زیرا در صورت عدم درمان بسیار خطرناک و کشنده خواهد بود در این بخش از مطلب شما را با روش های خانگی به منظور بهبود عفونت ریه آشنا خواهیم کرد.

سیر

سیر به دلیل داشتن خواص ضد عفونی کنندگی به کاهش علایم عفونت ریه کمک می کند و باعث از بین بردن خلط سینه می شود بنابراین چند حبه سیر پوست بگیرید و داخل یک لیوان شیر بجوشانید سپس آن را به صورت گرم میل کنید.

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

آویشن

یکی دیگر از روش های درمان عفونت ریه آویشن می باشد این گیاه برای بهبود سرما خوردگی نیز گزینه بسیار مناسبی می باشد بنابراین ده گرم گیاه خشک آویشن را داخل یک لیتر آب بجوشانید و آن را بنوشید البته می توانید آن را با عسل یا نبات نیز بنوشید.

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

شلغم

خواص شلغم بسیار زیاد می باشد و برای درمان عفونت ریه و سرما خوردگی نیز گزینه مناسبی می باشد بنابراین چند عدد شلغم را تکه تکه کنید و داخل یک لیتر شیر بجوشانید همچنین می توانید مقداری شکر یا عسل نیز به آن اضافه کنید البته استفاده از سوپ شلغم نیز بسیار مناسب می باشد.

آب هویج

خواص هویج بسیار زیاد است یکی دیگر از روش های درمان عفونت ریه استفاده از یک لیوان آب هویج قبل از خوردن صبحانه می باشد به منظور تاثیر بهتر می توانید آب هویج را با شیر گرم مخلوط کنید.

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

گل بنفشه

استفاده از جوشانده گل بنفشه به منظور درمان عفونت ریه و سرفه در کودکان و بزرگسالان گزینه بسیار مناسبی می باشد به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب از این روش چند بار در هفته استفاده نمایید.

برگ سیب زمینی

یکی دیگر از روش های درمان عفونت ریه استفاده از برگ سیب زمینی می باشد بنابراین برگ های سیب زمینی را داخل مقداری آب بجوشانید و آن را با کمی عسل شیرین کنید سپس میل نمایید.

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

سیب و شیرین بیان

استفاده از شیرین بیان با سیب برای درمان عفونت ریه مناسب می باشد بنابراین یک عدد سیب را خرد کنید و هسته آن را خارج کنید سپس آن را به مدت ده دقیقه داخل یک لیتر آب بجوشانید و حالا دو قاشق چای خوری شیرین بیان به آن اضافه کنید تا بهبودی کامل از این روش هر روز استفاده کنید.

گل ماهور

در بیشتر مناطق دنیا به منظور درمان گیاهی سرفه، آسم و التهاب گلو از گیاه ماهور یا خرگوشک استفاده می کنند به منظور درمان مشکلات ریوی ریشه این گیاه را سوزانده سپس دود آن را استنشاق کنید.

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

مصرف مایعات

مصرف مایعات برای افرادی که به عفونت ریه دچار شده اند بسیار ضروری است زیرا، به دلیل تند شدن تنفس و تب بالا بخش زیادی از آب بدن دفع می شود همچنین این بیماران به دلیل ترشحات عفونی و غلیظ تنفسی در تنفس با مشکل مواجهه می شوند و به منظور دفع این ترشحات از طریق سرفه نیاز به مصرف مایعات کافی دارند که در واقع آب یکی از بهترین مایعات می باشد.

پونه

استفاده از پونه یکی دیگر از روش های بهبود عفونت ریه می باشد بنابراین پونه ها را داخل یک لیوان آب جوش قرار دهید و اجازه دهید بین ده تا پانزده دقیقه دم بکشد و آن را صاف کنید سپس با عسل روزی سه بار مصرف کنید.

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

نشانه ها و علائم عفونت ریه

خس خس سینه و تنگی نفس سرفه های شدید همراه با مخاطی به رنگ زرد یا سبز درد و ناراحتی در سینه تب بالا(بالاتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد) درد در ماهیچه سردرد

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

روش های پیشگیری از انتقال عفونت ریه به دیگران

شستن دست ها به صورت مرتب پوشاندن دهان در زمان سرفه یا عطسه دور انداختن دستمال کاغذی آلوده پس از مصرف

چطور می توانیم از عفونت ریه جلوگیری کنیم؟

اگر سابقه مبتلا شدن به عفونت ریه در شما زیاد است و یا به دلیل افزایش سن خطر ابتلا به این بیماری برای تان زیاد می باشد در مورد تزریق واکسن آنفولانزا با پزشک تان مشورت کنید و در صورت لزوم می توانید خود را واکسینه کنید، همچنین در مورد استفاده از واکسن پنوموکوک با پزشک خود مشورت کنید که آیا مجاز به استفاده از آن هستید یا نه، در صورت استفاده از این واکسن بدن تان در برابر ذات الریه ایمن کنید و اگر سیگاری هستید یا الکل مصرف می کنید به ترک کردن آن هر چه سریع اقدام نمایید.

درمان عفونت ریه و شناخت علائم آن

بنابراین با توجه به علت عفونت روش های بهبود آن نیز متفاوت می باشد به عنوان مثال اگر علت عفونت ریه ویروسی مانند ویروس برونشیت باشد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نمی باشد و بعد از چند هفته بهبود پیدا خواهید کرد اما اگر علت عفونت ریه میکروبی باشد مانند ذات الریه یا سینه پهلو، باید با تجویز پزشک آنتی بیوتیک مصرف کنید و دوره بهبود را به صورت کامل سپری کنید، به خاطر داشته باشید که آنتی بیوتیک فقط برای درمان عفونت ریه میکروبی استفاده می شود، اگر تمایل دارید در زمینه بیماری ها اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند