طلاب برای همکاری با آموزش و پرورش تربیت می‌شوند


طلاب برای همکاری با آموزش و پرورش تربیت می‌شوند

بیرجند - ایرنا - مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: طلاب را به گونه‌ای در این حوزه تربیت می‌کنیم که اگر از آموزش و پرورش فردی را برای دبیرستان یا دبستان بخواهند، این ظرفیت را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین عارفی روز سه شنبه در چهارمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی افزود: از نظر اخلاقی و دینی دقت لازم در تربیت طلاب می‌شود و اگر طلبه‌ای در مدرسه ما نماز شب نخواند، توبیخ و حتی اخراج می‌شود.

وی گفت: معدل قبولی ما در مدرسه سفیران هدایت ۱۴ است و معدل آموزش و پرورش ۱۲ است و فردی که این نمره را کسب نکند باید از مدرسه برود.

وی اظهار داشت: سطح سه سفیران هدایت را از طرف قم برای سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی راه‌اندازی کردیم و گرایش ما در سطح سه، کودک و نوجوان است.

مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت گفت: کسانی که از دانشگاه با ما همکاری دارند می‌دانند به شکلی طلاب را تربیت می‌کنیم که اگر وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم از طلبه‌ای درخصوص کودک و نوجوان همکاری خواست وی بر این حوزه تسلط داشته باشد.

وی افزود: اگر نیت ما خدایی و برای خدا باشد خداوند کمک خواهد کرد و نتیجه هم حاصل می شود.

وی بیان کرد: امروز چهار هزار ساعت مدرسه ما با آموزش و پرورش بیرجند همکاری دارد و در بیشتر روستاها ماموران سفیر هدایت مشغول خدمت هستند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم گفت: خانواده‌ها به مدارس اعتماد کرده‌اند و آموزش و پرورش امانت‌دار و معلمی هم شغل انبیا است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: عده ای در فضای کشور اصرار دارند بحث سند ۲۰۳۰ را القا کنند و چقدر برای نجات فرزندان خود تلاش می‌کنیم که باید نظارت بر کارها باشد و با نشست‌های مربوط باید توفیق لازم را به دست آوریم.

وی گفت: خراسان جنوبی به لحاظ روحیات معنوی مردم جایگاه بالایی در حوزه معنویت و امنیت دارد و خوشبختانه هرچه جلو می رویم زمینه حضور روحانیون در مدارس بیشتر فراهم می‌شود.

این نشست با حضور علیرضا حاجیان زاده مشاور عالی وزیر و دبیر کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در بیرجند برگزار شد.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت