تفریحات زمستانی در استانبول


درست است که استانبول زمستان های برفی و پر بارشی دارد اما دلایل سفر به استانبول در فصل زمستان بی شمارند؛ استانبول در این فصل، از حجوم گردشگران خالی و هزینه های سفر به آن کاسته می شود. اغلب تفریحات استانبول در زمستان نیز پابرجاست؛ ضمن اینکه تفریحات زمستانی مانند اسکی، سورتمه سواری و غیره به آن اضافه می شود. در ادامه با بهترین تفریحات زمستانی در...

درست است که استانبول زمستان‌های برفی و پر بارشی دارد اما دلایل سفر به استانبول در فصل زمستان بی‌شمارند؛ استانبول در این فصل، از حجوم گردشگران خالی و هزینه‌های سفر به آن کاسته می‌شود. اغلب تفریحات استانبول در زمستان نیز پابرجاست؛ ضمن اینکه تفریحات زمستانی مانند اسکی، سورتمه‌سواری و غیره به آن اضافه می‌شود. در ادامه با بهترین تفریحات زمستانی در استانبول آشنا شوید.

نوشیدن ثعلب یک تفریح زمستانی در استانبول

زمستان فصل نوشیدنی و خوردنی‌های گرم است. تصور کنید از هوای سرد بیرون به کافه‌ای پناه می‌برید ولی از آنجا که نمی‌توانید مناظر رویایی استانبول را از دست بدهید میز پشت شیشه کافه را انتخاب کرده و با سفارش یک نوشیدنی داغ به تماشای این مناظر می‌نشنید. پیشنهاد می‌کنیم این نوشیدنی گرم ثعلب باشد. ثعلب در واقع نوشیدنی سنتی ترکی است که از نوعی گیاه ارکیده تهیه می‌شود. ثعلب را از پودر این گیاه، شیر تهیه کرده و به همراه دارچین سرو می‌کنند.

تفریحات زمستانی در استانبول

حمام های تاریخی استانبول تفریح ویژه زمستانی

از هرچه بگذریم از یک حمام داغ و ماساژ حسابی در فصل زمستان، نمی‌توانیم بگذریم. حمام‌های سنتی استانبول بسیار معروفند و قدمت آن‌ها به بیش ار 500 سال می‌رسد. بسیاری برای دیدن معماری جذاب به جامانده از دوران عثمانی راهی این حمام‌ها می شوند. از حمام‌های سنتی مشهور استانبول می‎توان به حمام خرم سلطان، حمام چمبرلی تاش، و بیلربی و علی پاشا اشاره کرد.

تفریحات زمستانی در استانبول

شکم‌گردی در محله ببک تفریح زمستانی خوشمزه

نوعی ماهی لذیذ در دریای مرمره، نزدیک محله ببک زندگی می‌کند و در فصل زمستان صید می‌شود. اگر در فصل زمستان راهی استانبول هستید، خوردن این ماهی در محله ببک را از دست ندهید. پیشنهاد می‌کنیم به رستوران چیلای ببک، یکی از بهترین رستوران‌های استانبول رفتهو ماهی لوفر یا پالاموت را سفارش دهید. این ماهی‌ها را به شکل کبابی یا سرخ شده می‌توانید میل کنید. علاوه بر خوردن یک وعده غذایی خوشمزه، گشت و گذار در محله زیبا و خوش آب و هوای ببک را از دست ندهید.

خرید از بازار بزرگ استانبول در فصل زمستان

بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ترکیه و جهان است. اگر می‌پرسید چرا در فصل زمستان باید از این بازار بازدید کنیم در پاسخ باید گفت: بازار بزرگ استانبول در این فصل، خلوت‌تر شده و به دلیل مسقف بودنش فرصتی خوبی برای بازارگردی به شمار می‌رود. دسترسی این بازار مناسب است و در نزدیکی اکثر جاذبه‌های معروف استانبول مثل مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و غیره قرار گرفته. صنایع دستی رنگارنگ، ظروف سرامیکی و فانوس‌های رنگی این بازار به کنار، معماری آن نیز بسیار خیره کننده است. اگر روز زمستانی‌ای را در استانبول بودید، بازدید و گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

تفریحات زمستانی در استانبول

بازدید از کاخ توپکاپی در زمستان

زمستان فرصت مناسبی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی استانبول است. کاخ توپکاپی از جمله جاذبه‌های تاریخی استانبول به شمار می‌رود که روزگاری قصر پادشاهان عثمانی بود. امروزه این کاخ به موزه تاریخی تبدیل شده و گردشگران بی‌شماری را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند. در فصول پر رفت و آمد استانبول، کاخ توپکاپی پر از گردشگر شده و برای بازدید از آن باید در صف‌های طولانی بایستید. در صورتی که فصل زمستان، به راحتی می‌توانید وارد کاخ شوید. دیدن حیاط و باغ این کاخ در زمستان تجربخه نابی خواهد بود.

بازدید از برج گالاتا را در زمستان از دست ندهید

اگر برج گالاتا را در استانبول نبینید، مانند این می‌ماند که به پاریس سفر کنید و ایفل را نبینید. برج گالاتا به همین اندازه در استانبول اهمیت دارد. برج گالاتا در محله بی اغلو در امتداد میدان تکسیم و خیابان استقلال واقع شده. این برج مخروطی شکل ارتفاعی حدود 70 متر دارد و از دوران بیزانس به جا مانده. دلیل این‌که بازدید برج گالاتا را در فصل زمستان باید در برنامه‌تان قرار دهید به مناظر زیبای برفی همزمان با غروب آفتاب می‌توان اشاره کرد. هم‌چنین خوردن غذای ترکی در رستوران این برج خاطره‌ای ماندگار خواهد شد.

حراجی زمستانی استانبول

اگر به قصد خرید راهی استانبول می‌شوید، زمستان بهترین زمان خرید به استانبول خواهد بود. موج حراجی‌های زمستانه استانبول در اواخر آذر و اوایل دی آغاز می‌شود و یکی از بهترین حراجی‌های استانبول به شمار می‌رود. در حراجی زمستانی انواع رنگ و سایزهای اجناس موردنظرتان را پیدا خواهید کرد. با نزدیک شدن کریسمس این حراجی‌ها به اوج می‌رسد.

اسکی‌سواری در زمستان‌های استانبول

حالا نوبت به تفریحات زمستانی مثل سورتمه‌سواری و اسکی روی یخ می‌رسد. برای سورتمه‌سواری باید به سمت دریاچه چیلدیر ترمیه بروید. در فصل زمستان، روی آب این دریاچه لایه‌ای یخ به ضخامت 5 سانتی متر نقش می‌بندد و فرصت سورتمه‌سواری را فراهم می‌کند. اسکی نیز از دیگر تفریحات زمستانی است که در فاصله نه چندان دور از استانبول می‌توانید تجربه کنید. اگر تا حدودی با اسکی آشنا هستید راهی پیست اسکی کارتپه ترکیه شوید و حسابی هیجانزده شوید.

تفریحات زمستانی در استانبول



1398/06/05 | کد مطلب: 4618
برچسب‌ها: نکات سفراستانبول
تفریحات زمستانی در استانبول
تفریحات زمستانی در استانبول سیما رفیعی
تفریحات زمستانی در استانبول

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته