احداث کارخانه بازیافت زباله در بوکان کلید خورد


احداث کارخانه بازیافت زباله در بوکان کلید خورد

مهاباد- ایرنا- احداث کارخانه 250 تنی بازیافت زباله بوکان با مشارکت بخش خصوصی و با 90 میلیارد ریال اعتبار توسط بخشی خصوصی به مناسبت هفته دولت آغاز شد.

شهردار بوکان روز سه‌شنبه در حاشیه کلنگ‌زنی این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث کارخانه بازیافت زباله در شهری مانند بوکان ضرورتی انکارناپذیر به شمار می‌رود که تحقق این امر علاوه بر حمایت از محیط زیست نقش مهمی در کاهش معضلات زیست‌محیطی خواهد داشت.

بابک رستم‌پور ادامه داد: در همین راستا تصمیم گرفته شده در نزدیکی روستای «شیخلر» که نزدیک محل دفع زباله شهری است، این کارخانه بازیافت با همکاری بخش خصوصی و به صورت BOT احداث شود.

وی افزود: برابر برآوردهای انجام شده این کارخانه در اواسط سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید و کمپوست تولیدی آن در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: با احداث این کارخانه در بوکان که یکی از قطب‌های مهم کشاوری آذربایجان‌غربی است علاوه بر تولید کمپوست که در بخش کشاورزی مصرف دارد از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری خواهد شد.

وی ظرفیت این کارخانه را ۲۵۰ تُن در روز اعلام کرد و افزود: با احداث این کارخانه برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل نیز ایجاد خواهد شد.

رستم‌پور ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها با توجه به تولید انبوه پسماند، تفکیک زباله تَر و خشک و تفکیک زباله از مبدا است که این مضوع از سال گذشته در این شهر شروع شده و بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری با تفکیک زباله از مبدا آشنا شده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش شهروندان برای کمتر تولیدکردن زباله و تفکیک از مبدا موضوع بسیار جدی است، افزود: تفکیک زباله از مبدا توسط اکیپی توسط مدیریت پسماند شهرداری انجام شده و گام دوم تفکیک زباله در مقصد است که توسط این کارخانه بازیافت انجام خواهد شد.

وی از ایجاد پنج غرفه تحویل بازیافت در اماکن تجاری و سطح شهر بوکان برای نخستین بار در غرب کشور نیز خبر داد و اظهار کرد: شهروندان می‌توانند زباله‌های بازیافتی خود را در سطح شهر تحویل این مکان‌ها دهند.

شهردار بوکان اضافه کرد: کارخانه بازیافت زباله بعد از ۱۴ سال استفاده توسط بخش خصوصی به شهرداری بوکان تحویل خواهد شد.

روزانه ۲۳۰ تن زباله در شهر بوکان تولید می‌شود؛ این شهر یکی از مهاجرپذیرترین شهرستان‌های کشور به شمار می‌رود.

افزایش جمعیت شهرنشینی موجب بروز مشکلات اساسی در بخش‌های مختلف زیرساختی به خصوص در سکونت‌گاه‌های غیررسمی این شهرستان شده است؛ از مجموع ۲۵۱ هزار نفر جمعیت شهرستان بوکان بیش از ۱۹۶ هزار نفر در شهر ساکن هستند.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !