سیر تا پیاز گل جادوئی «مسی»


سیر تا پیاز گل جادوئی «مسی»

تهران- ایرنا- بدنبال حضور نام «لیونل مسی» در فهرست نامزدهای جایزه پوشکاش سال جاری، تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی اختصاصی سیر تا پیاز گل جادوئی مرد آرژانتینی را به رئال بتیس شرح داد!

دیدن نام «لیونل مسی» در فهرست نامزدهای بهترین گل فیفا موسوم به «جایزه پوشکاش»، به هیچ عنوان موضوع غافلگیر کننده‌ای نبود؛ با احتساب امسال، اعجوبه آرژانتینی بیشتر از هر بازیکن دیگری برای دریافت این جایزه نامزد شده است؛ هفت بار از مجموع ۱۱ بار!!

و در حالی که این جایزه همواره از دستان وی فراری بوده است، نامزد شدن امسال مسی با سال‌های گذشته یک تفاوت اساسی دارد و آن هم این است که گل مسی که در بازی خارج از خانه زده شد، تشویق ایستاده و پر شور و شعف هواداران تیم میزبان را به دنبال داشت.

داستان گل

صدرنشین لالیگا در آن برهه، در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۹ در ورزشگاه بنیتو ویامارین به مصاف رئال بتیس رفت و مصمم بود تا شکست خانگی مقابل سویا را که هفته پیش از آن رخ داده بود، جبران کند.

تیم کاتالونیایی با شایستگی و درخشش دوباره مسی به هدف خود جامه عمل پوشاند؛ "کَنه" دوست‌داشتنی پیش از این گل ۲ بار تور دروازه حریف را شکافته بود و هت‌تریک خود را با یک ضربه فنی ماهرانه و قوس‌دار که فقط و فقط از عهده او بر می‌آمد، تکمیل کرد؛ گلی استثنایی که هیچ راهی برای داوران جایزه پوشکاش باقی نگذاشت جز قرار دادن نام وی در فهرست نامزدها!

پیروزی ۴ بر یک در آن دیدار، قهرمانی لالیگا را برای بارسا تثبیت کرد؛ تیمی که پس از آن دیدار با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده یعنی اتلتیکو مادرید و در فاصله ۱۰ بازی مانده تا پایان فصل، بی‌رقیب مانده بود.

بازتاب‌های گل

گزارشی شایسته

گل‌های فوق‌العاده همیشه برای باز شدن لب گزارشگرها به تعریف و تمجیدهای شایسته الهام بخش است!

گزارشگر شبکه کادناسر گل مسی را این گونه توصیف کرد: جمعیت حاضر در ویامارین به شاهکار هنری تو ادای احترام می‌کنند، شاهکاری ظریف و ستودنی؛ با ضربه‌ای بی‌نهایت آرام از گوشه محوطه جریمه مسی توپ را با قوسی جادویی به کنج دروازه فرستاد و دوباره ردپای خود را برجای گذاشت؛ رد پایی در ویامارین؛ بارسا با این شاهکار به گل رسید؛ تیمی که یک بار دیگر روی چراغ جادو دست کشید تا غیرممکن با یک نوازش ممکن شود؛ قوس لئو حیرت انگیز بود!

واکنش هواداران

فرض کنید شما یک هوادار تیم میزبان هستید و همین چند ثانیه پیش شاهد این بودید که مسی با هت‌تریک خود نتیجه روی اسکوربرد را چهار بر یک به سود بارسا عوض کرده است؛ واکنش شما چیست؟ نفرین و توهین و فحش یا برخاستن از روی صندلی و تشویق با تمام وجود؟!

گلری مبهوت

سیر تا پیاز گل جادوئی «مسی»

«پائولو لوپز» که در سال ۲۰۱۶ با مسی درگیر شده بود، به هیچ عنوان نمی‌توانست حیرتش را پنهان کند.

واکنش‌ها

کیکه اشتاین: دیدن این گل برای من درست مثل یک موهبت بود؛ در طول سالیان بازیکنان بزرگ زیادی را دیده ام که کارهای عجیب انجام داده اند اما هیچکس هرگز نمی تواند بعد از سال ها همچنان جادوگری کند حتی پله هم در دوران خودش قادر نبود؛ گل سوم مسی چیزی شبیه یک نقاشی مصور بود؛ بی اندازه از نوع تحسین جمعیت لذت بردم.

سیر تا پیاز گل جادوئی «مسی»

لیونل مسی: واقعا زیبا بود و از هواداران بتیس بابت واکنشی که به گل سوم من داشتند، سپاسگزارم؛ قدردانی مضاعفی بود، به یاد ندارم که تاکنون هواداران حریف پس از گل زدن من، مرا به چنین تشویق ایستاده ای میهمان کنند.

سیر تا پیاز گل جادوئی «مسی»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا