فرماندار: سیروان به الگوی مهاجرت معکوس تبدیل می شود


فرماندار: سیروان به الگوی مهاجرت معکوس تبدیل می شود

ایلام - ایرنا - فرماندار سیروان با بیان اینکه روند مهاجرت معکوس به روستاهای این شهرستان در حال شکل گیری است، گفت: این شهرستان در آینده نزدیک به الگوی مهاجرت معکوس در استان و کشور تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، جواد رحیمی مقدم روز سه‌شنبه در چهارمین روز از هفته دولت در نشست معاون امور عمرانی استاندار ایلام با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سیروان افزود: حدود 82 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند در حالیکه میانگین جمعیت روستایی در کشور حدود 36 درصد است.

وی تاکید کرد: جمعیت بالای روستانشینی در این شهرستان، نشان می دهد شرایط اشتغال و زندگی در روستاها فراهم بوده و این یک مزیت بسیار بزرگ است.

فرماندار سیروان با اشاره به روند رو به رشد مهاجرت معکوس به روستاهای این شهرستان، یادآور شد: باید ظرفیت لازم در روستاها برای پذیرش حجم بالایی از مهاجران ایجاد شود.

رحیمی مقدم افزود: اگر برای این موضوع چاره ای اندیشیده نشود در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: باید زیرساخت های لازم در روستاها در بخش های مختلف راه، آب، برق و گاز و دیگر بخش ها با هدف پذیرش مهاجرت معکوس فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: توسعه پایدار در روستاها مورد توجه قرار گیرد تا امکان زیست با ثبات و همراه با رضایت مردم فراهم شود.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام در چهارمین روز از هفته دولت به شهرستان سیروان سفر و در بدو ورود با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در این سفر ضمن حضور در نشست اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سیروان از پروژه تامین و انتقال آب دشت سیروان و واریانت سرتنگ بازدید کرد.

همچنین خانه بومگردی و سفره خانه سنتی کارزان واقع در سه راهی کارزان شهرستان سیروان با حضور معاون امور عمرانی استاندار ایلام افتتاح شد.

به گفته فرماندار سیروان، 11 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار 990 میلیارد ریال هفته دولت در این شهرستان بهره‌ برداری و افتتاح می شود.

شهرستان سیروان با ۶۵۰ کیلومترمربع مساحت با ۱۴ هزار و ۴۰۴ نفر جمعیت سال ۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان دارای ۶۵ روستا با چهار هزار خانوار معادل ۸۲ درصد جمعیت کل شهرستان است.

6032/6034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج