کارخانه دسته‌بندی و فرآوری پسته در دامغان افتتاح شد


کارخانه دسته‌بندی و فرآوری پسته در دامغان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- کارخانه دسته‌بندی پسته به منظور فرآوری این محصول ارزشمند، امروز در سفر استاندار سمنان به دامغان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان عصر سه‌شنبه در حاشیه افتتاح این واحد در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کارخانه دسته‌بندی، فرآوری و خلال پسته در زمینه طرح های صنایع تبدیلی و غذایی شهرستان در روستای مومن آباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
سید محسن طباطبائیان اضافه کرد: این کارخانه با هدف فرآوری محصول پسته دامغان و حفظ ارزش ریالی آن ایجاد شده است.
وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده در ایجاد این کارخانه ۱۰ میلیارد ریال است که از این میزان اعتبار، پنج میلیارد به صورت تسهیلات در اختیار متقاضی قرار گرفته است.
طباطبائیان تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه برای سه نفر به صورت مستقیم و برای هفت نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی ظرفیت این کارخانه را ۳۳۰ تن عنوان کرد و گفت: این واحد صنعتی، در راستای پیشبرد اهداف جهاد کشاورزی مبنی بر فرآوری و کمک به ارزآوری محصول پسته برای کشاورزان، باغداران و تاجران ایجاد شده است.
طباطبائیان ادامه داد: عملیات ساخت این کارخانه در سال ۹۶ آغاز شد که پس از حدود ۲ سال، هم اکنون به بهره برداری رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت:در مجموع ۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی دامغان ۶۰ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال هزینه شده است که از این میزان ۳۶ میلیارد ریال اعتبار ملی، هفت میلیارد ریال خودیاری و بقیه از اعتبارات استانی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در هفته دولت امسال، هفت طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی جهاد کشاورزی با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.
شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۳۰ درصد از آن به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
روستای مومن آباد در دهستان دامنکوه بخش مرکزی دامغان قرار دارد که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵جمعیت این روستا ۷۰۰ نفر در ۲۴۰ خانوار بوده است.
۹۸۵۶/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات