دهها خانواده سوری به شهر خان شیخون بازگشتند


دهها خانواده سوری به شهر خان شیخون بازگشتند

دهها خانواده سوری پس از اینکه ارتش هفته گذشته خان شیخون را از لوث تروریستهای مسلح آزاد کرد، بازگشت به این شهر را آغاز کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ دهها خانواده سوری بازگشت به شهر خان شیخون در استان ادلب را آغاز کرده اند. پس از اینکه نیروهای ارتش سوریه هفته گذشته شهر خان شیخون را از لوث تروریستهای مسلح آزاد کردند هم اکنون خانواده های سوری بازگشت خود را به این شهر آغاز کرده اند. همزمان با بازگشت خانواده ها به شهر خان شیخون کارگاه بازسازی شهر نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. تروریستهای مسلح هفت سال این شهر را به اشغال خود درآورده بودند.
یکی از شهروندان زن سوری در مصاحبه با خبرنگار المیادین گفت: «ما هفت سال است که در حماه به سر می بریم و از شهر خان شیخون مهاجرت کرده ایم؛ زیرا تروریسم این منطقه را ویران کرده است؛ تروریستها منازل ما را مصادره و منطقه را تخریب کردند اما ان شاء الله همه کشور سوریه به ویژه خان شیخون دوباره بازسازی خواهد شد و به وضع سابق بازخواهد گشت. امروز با بازگشت به خان شیخون به اندازه ای خوشحالیم که قابل وصف نیست».
یکی از شهروندن سوری نیز گفت: «ما امروز به خان شیخون آمدیم تا از دارایی های خود در این شهر و کل شهر بازدید کنیم خدا را شکر می کنیم که به شهر خودمان بازگشته ایم و این بازگشت به اندازه ای ما را خوشحال کرده است که وصف شدنی نیست؛ ما باور نمی کنیم که وارد شهر شده ایم».
یکی دیگر از شهروندان زن سوری در مصاحبه با خبرنگار المیادین گفت: «خد را شکر می کنیم که بار دیگر به منزل خود بازگشته ایم؛ خدا را شکر که هم اکنون احساس امنیت می کنیم در حالی که قبلا تروریستها همه ما را تهدید می کردند؛ از ترس نمی توانستیم بخوابیم».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات