منابع بانکی خراسان رضوی بیش از 920 هزار میلیارد ریال برآورد می شود


منابع بانکی خراسان رضوی بیش از 920 هزار میلیارد ریال برآورد می شود

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: منابع بانکی این استان هم اکنون بیش از 920 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

علی رسولیان روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی افزود: این رقم نشان از حجم بالای سرمایه های خُرد موجود در استان دارد که می توان با مدیریت و هدایت صحیح این میزان سرمایه به سمت طرح های اقتصادی، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی استان بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد اقتصاد خراسان رضوی در اختیار بخش خصوصی است ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی که مورد تاکید رهبر انقلاب است اقتصاد، محور کارها و برنامه ریزی ها قرار گرفته است که در این رابطه باید به مشکلات ساختاری توجه کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد که در صدور مجوزها در حوزه فعالیت های اقتصادی و کسب و کار مشکلات فراوانی را شاهدیم مثلا در بررسی مراحل اولیه صدور مجوزها مشخص شد که ۳۰ فرایند قابل حذف وجود دارد که تا کنون ۱۸ فرایند آن حذف شده است.

رسولیان افزود: ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری داخلی و خارجی از جمله اقداماتی است که با هدف مرتع کردن موانع سرمایه گذاری و تسهیل در این زمینه به جد مورد پیگیری و در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور سالانه بیش از ۳۳ میلیون زائر و گردشگر در خراسان رضوی فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی داریم که باید از آن بهره برد.

او ادامه داد: با تصویب طرح ارائه اقامت ایران به سرمایه گذاران خارجی انتطار تحولی در این عرصه را داریم و با ابلاغ آن به استان خراسان رضوی امیدواریم شاهد اتفاقات و اخبار خوبی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در این استان باشیم.

در این مراسم از زحمات سید مهدی رمضانی، مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی قدردانی و حسین امیر رحیمی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی