افتتاح و کلنگ‌زنی 1100 میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در آذربایجان‌شرقی


افتتاح و کلنگ‌زنی 1100 میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- ایرنا - همزمان با چهارمین روز هفته دولت طرح های عمرانی، تولیدی و خدماتی با اعتباری در حدود یک هزار و 100 میلیارد ریال در آذربایجان‌شرقی افتتاح و کلنگ زنی شد.

۴۷ میلیارد ریال طرح عمرانی و کشاورزی در اهر بهره‌برداری شد

همزمان با چهارمین روز هفته دولت چند طرح عمرانی و کشاورزی با اعتباری در حدود ۴۷ میلیارد ریال در شهرستان اهر بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا مرحله اول طرح هادی روستای دایلار شامل زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، پیاده رو سازی و سنگ فرش معابر با هزینه ۴ میلیارد ریال از جمله طرح هایی بود که امروز بهره برداری شد.

همچنین ۳۷ طرح پروار بندی دام عشایری، ۹۰ طرح تأمین نهاده های دامی عشایر، سالن پلاتوی استاد حسین محب اهری با هزینه ۴۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال اعتبار و دفتر کاریابی توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

*****************************************************

۳ طرح خدماتی و عمرانی در مرند افتتاح شد

همزمان با چهارمین روز هفته دولت، ۳ طرح خدماتی و عمرانی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال در مرند افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در چهارمین روز از هفته دولت، مسکن مهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در مرند مورد بهره برداری قرار گرفت.
این پروژه در ۹ طبقه احداث شده و شامل ۷۲ واحد مسکونی می باشد.
خانه بهداشت روستای انامق از توابع بخش مرکزی مرند نیز به مساحت ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۲ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
امروز همچنین مجتمع خدماتی و رفاهی جواهر کشکسرای شامل جایگاه اختصاصی بنزین و نفت گاز، توسط بخش خصوصی و با هزینه ای افزون بر ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
این پروژه که در مساحت ۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع احداث شده، اشتغالزایی ۵ نفر را در مرحله اول فراهم کرده است.
امروز در ادامه برنامه های چهارمین روز هفته دولت در شهرستان مرند، مدرسه ۶ کلاسه مرحوم کاظمی نیز به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در شهرک مسکن مهر کشکسرای کلنگ زنی شد.

*******************************************************

۴۸۳میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در خداآفرین افتتاح و کلنگ‌زنی شد

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ۴ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با ۴۸۳میلیارد ریال در شهرستان خداآفرین افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، مجتمع آبرسانی به روستاهای پیرهادیان و گاوآهن با ۶کیلومتر خط انتقال، ۳کیلومتر شبکه گذاری و با هزینه ۱۰میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسید و ۸۰ خانوار روستایی از آب بهداشتی و سالم بهره مند شدند.

همچنین طرح گازرسانی به ۱۵روستا شامل ۱۲روستای بخش مرکزی و منجوان خداآفرین و ۳ روستای کلیبر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بصورت پایلوت در روستای لته جان کلنگ زنی شد.

این طرح با هزینه ۴۶۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و در مدت ۱۷ماه اجرا شده است.

امروز همچنین عملیات احداث یک باب خانه مددجویی برای خانواده نیازمند در روستای همدان توسط اداره بهزیستی با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد

یک واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با هزینه ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بخش خصوی هم در خداآفرین افتتاح شد.

این واحد با فعالیت در زمینه تولید موم عاج کنی زنبور عسل و با ظرفیت تولید سالانه ۲۰تن موم و اشتغالزایی برای ۲نفر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی از محل اعتبارات اشتغال و توسعه روستایی راه اندازی شده است.

**************************************************************

هشت طرح عمرانی و خدماتی در مراغه بهره‌برداری شد

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، با حضور مسئولان شهرستانی، بهره‌برداری از هشت طرح در بخش کشاورزی، آب، مسکن و عمران روستایی در مراغه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون عمرانی فرماندار مراغه روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: حمایت از تولید و رونق اقتصادی مهم ترین جبهه ایستادگی در برابر تحریم های دشمنان است.
نقی مسکینی افزود: توجه به دغدغه های تولید کنندگان به ویژه در مناطق روستایی، اولویت دولت تدبیر و امید و در راستای امید آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار است.
وی اضافه کرد: طرح های آبرسانی، عمران روستایی و مسکن از جمله اقداماتی است که توسط دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در سال های اخیر در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین، واحد سردخانه و بسته بندی با ظرفیت نگهداری پنج هزار تن میوه و بسته بندی به بهره برداری رسید.
برای احداث این سردخانه، ۵.۲ میلیارد تومان هزینه شده که چهار میلیارد تومان آن به صورت آورده شخصی و ۱.۲ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت تسهیلات تامین شده است.
امروز همچنین طرح زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت ریزی روستای گل تپه با مشارکت بخشداری مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با ۷۵۵ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید.
طرح زیرسازی، جدول گذاری و ایجاد کامیون در معابر چهار روستای گل تپه، قره برقع، قرطاول و خرمازرد با ۱.۴ میلیارد تومان اعتبار یکی دیگر از طرح هایی بود که امروز بهره برداری شد.
فاز اول آبرسانی مجتمع قوری چای غربی نیز با یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان به بهره برداری رسید که با اجرای آن آب شرب بهداشتی ۱۳۵ خانوار سه روستای خطب، ساروجه و قوش قیه سی تامین می شود.
همچنین طرح مقاوم سازی ۴۳۵ واحد مسکن روستایی این شهرستان در یک سال اخیر نیز به صورت نمادین در روستای ساروجه بخش سراجوی این شهرستان به بهره برداری رسید.
برای مقاوم سازی این واحدها تاکنون ۱۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بنیاد مسکن به متقاضیان ارائه شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

**************************************************************

۶ طرح بهداشتی و تولیدی در بستان‌آباد افتتاح شد

۶ طرح بهداشتی و تولیدی با اعتباری افزون بر۱۶۷ میلیارد ریال در شهرستان بستان‌آباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، امروز بهره برداری از ساختمان جدید مرکز سلامت شهر تیکمه داش آغاز شد.

این مرکز سلامت در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و اعتباری افزون بر ۳۱ میلیارد ریال و با مشارکت خیر تیکمه داشی احداث شده و برای ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه خدمات بهداشتی ارائه خواهد کرد.
همچنین ساختمان مرکز خدمات سلامت روستای سعیدآباد نیز افتتاح شد.
این مرکز هم در زمین ۵۰۰ متر و اعتبار ۱۷ میلیارد ریال برای ۵ هزار نفر از مردم روستاهای شهرستان خدمات ارائه خواهد کرد.
کارخانه بسته بندی قند حبه ای با اعتبار ۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی که برای ۵ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده یکی دیگر از طرح هایی بود که امروز افتتاح شد.
همچنین راه دسترسی به شهرک صنعتی عالی نسب به طول ۵۰۰ متر و اعتباری افزون بر۱۷ میلیارد ریال افتتاح شد.
بهره برداری از واحد تولیدی لوله و پروفیل فولادی در منطقه سعیدآباد با تولید سالانه ۳۰ هزارتن و اشتغالزایی برای ۲۴نفر و با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از افتتاح های امروز شهرستان بستان آباد به مناسبت هفته دولت بود.
محصولات این واحد تولیدی به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر خواهد شد.

**************************************************

۳ طرح هفته دولت در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید

در چهارمین روز از هفته دولت ۳ طرح عمرانی با ۹۲۵ میلیون تومان اعتبار در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، فرماندار عجب‌شیر روز سه شنبه در مراسم افتتاح این طرح‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین خدمات دولت است از این رو مسوولان دستگاه‌ها برای تبیین بهتر خدمات برنامه‌ریزی کنند.

عادل اصغرپور گفت: از آنجایی که گرامیداشت هفته دولت با یاد شهیدان رجایی و باهنر آمیخته است، باید با تبیین راه و اندیشه های این بزرگمردان، یاد و نام این شهیدان گرانقدر را نیز گرامی بداریم.

افتتاح پانسیون پزشک خانواده مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تجرق، مرمت و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سد قلعه چای و بهره برداری مجتمع خدمات بهزیستی شهرستان به مساحت ۷۰۰مترمربع از برنامه‌های روز چهارم هفته دولت در عجب‌شیر بود.

شهرستان عجب شیر با ۷۱ هزار جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شد و در هفته دولت ۳۵ طرح با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟