تصویر ناخوشایند از بیقراری «ظریف» برای مذاکره!


تصویر ناخوشایند از بیقراری «ظریف» برای مذاکره!

وقتی یک طرف برجام با قلدری زیر میز زده و سایر اطراف هم تعهد چندانی به حفظ توافق نشان نمی‌دهند، چرا نماینده ملت ایران از خود اشتها و اشتیاقی نشان دهد که ناقضان برجام را به طمع امتیازگیری بیشتر بیندازد؟

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان ساعاتی قبل در سفری اعلام نشده وارد شهر "بیاریتز" در فرانسه شد؛ جایی که اجلاس G۷ در جریان است.

زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد جدیدی برای دستیابی به توافق مجدد و گشودن گره برجام آماده کرده و قرار است با حضور دکتر «محمدجواد ظریف» ابعاد آن به بحث گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

آقای ظریف تکرار راه رفته ارزش دارد؟

آقای روحانی! کشور با کار و تلاش آباد می‌شود نه دیدار با این و آن

از ۱+۳ تا ۱+۵ تا ۱+۴ تا ۱+۷، این «سودوکو» سودش کو؟

دروغ مذاکره با گروه هفت

فیلم/ صحبت‌های ترامپ درباره سفر ظریف به فرانسه

«مجتبی تربتی» فعال فضای مجازی، در این باره یک پیام توئیتری با چاشنی انتقاد منتشر کرد و نوشت: «روابط بین الملل خوندم و با دیپلماسی غریبه نیستم؛ ولی هرطور به ماجرا نگاه میکنم، بدو بدوی ظریف تصویر ناخوشایندی در منظر افکارعمومی و رسانه‌ها داره؛ یه‌جور هول و هیجان، از موضع نیاز به مذاکره؛ بیقراری و عدم خویشتنداری مسئول دستگاه دیپلماسی کشورمون، در شأن این ملت نیست.»

تصویر ناخوشایند از بیقراری «ظریف» برای مذاکره!

البته طبیعی است که وزرای خارجه به‌عنوان رابط اصلی کشور با جامعه جهانی، همواره در رفت و آمد بوده و از رهگذر دیدارهای دیپلماتیک و رایزنی‌های مستمر، منافع ملی را تعقیب و تأمین کنند؛ کما اینکه وزرای خارجه کشورهایی مثل امریکا و انگلیس و فرانسه و روسیه و... نیز تحرک بالایی از این نظر دارند.

اما در پرونده مورد اشاره، وقتی یک طرف برجام با قلدری زیر میز زده و سایر اطراف هم تعهد چندانی به حفظ توافق نشان نمی‌دهند، چرا نماینده ملت ایران (به‌عنوان طرف ذیحق ماجرا) از خود اشتها و اشتیاقی نشان دهد که ناقضان برجام را به طمع امتیازگیری بیشتر بیندازد؟!

ناظران بیرونی باید این پیام را از تهران دریافت کنند که ایران مسیر استقلال و پیشرفت خود را عزتمندانه خواهد پیمود و قدرت‌های معارض هستند که باید در پی جلب اعتماد ما باشند.

بنابراین بهتر بود که وزیر خارجه محترم قدری صبوری به‌خرج می‌داد و اگر فرانسوی‌ها پیشنهادی داشتند، نماینده آن‌ها را در پایتخت کشورمان به حضور می‌پذیرفت.

تصویر ناخوشایند از بیقراری «ظریف» برای مذاکره!

گواینکه بعید نیست جناب آقای ظریف با توجه به تجربیات طولانی در زمینه دیپلماسی، خود نیز به این سفر مایل نبوده و به‌خواست مقام دیگری عازم اروپا شده باشد.

او به‌تازگی از در جریان بودن گفتگوها میان رئیس‌جمهور روحانی و امانوئل مکرون خبر داده بود.

منبع: جام نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان