پوزخند مرکل به ترامپ


پوزخند مرکل به ترامپ

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (#bottom) از برلین؛ هر چند ترامپ در حاشیه اجلاس گروه هفت به آلمان وعده داد که بزودی برای اولین بار به این کشور سفر می‌کند،...

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از برلین؛ هر چند ترامپ در حاشیه اجلاس گروه هفت به آلمان وعده داد که بزودی برای اولین بار به این کشور سفر می‌کند، اما رسانه‌ها از روابط سرد برلین _ واشنگتن خبر می دهند.
روابطی که تا به آنجا پیش رفت که ترامپ در پشت خنده‌ها و رفتار مدارا گونه اش باز هم در بیانی تهدیدگونه گفت امیدوار است بر واردات خودرو‌های آلمانی تعرفه وضع نکند.
اتفاقی که البته رسانه‌ها پیش بینی می‌کنند ترامپ تا حداکثر پاییز تصمیمش را در این زمینه بگیرد.
در عین حال نه فقط مذاکره با طرف آلمانی که حتی سفر به این کشور هم به اعتقاد کارشناسان نمی‌تواند گرهی از روابط برلین _ واشنگتن باز کند.
موارد اختلافی آمریکا با آلمان دز زمینه‌های وضع تعرفه‌های تجاری، تکلیف کردن به آلمان برای افزایش بودجه ناتو، مجبور کردن آلمانی‌ها به همکاری نکردن با چین بر سر راه اندازی نسل پنجم اینترنت و دخالت در امور آلمان درباره قطع رابطه با روسیه بر سر احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲ مواردی است که به نظر نمی‌رسد با یک سفر به راه حلی بینجامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟