49 رشته تخصصی در دانشگاه لرستان وجود دارد


49 رشته تخصصی در دانشگاه لرستان وجود دارد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان گفت: اکنون 49 رشته تخصصی در این دانشگاه دانشجو پذیرش می شود.

به گزارش ایرنا ، احسان رشیدیان در نشست با خبرنگاران افزود: ۲۳۲ کد رشته محل و ۱۹۳ رشته در این دانشگاه وجود دارد که از این مجموع ۱۷۴ رشته در دانشگاه لرستان و ۱۹ رشته در چهار مرکز اقماری این دانشگاه ارائه می شود.

وی بیان کرد: در این راستا در ۴۶ رشته کارشناسی، ۷۸ رشته کارشناسی ارشد، ۴۹ رشته دکتری تخصصی و یک رشته دکتری حرفه ای در دانشگاه لرستان دانشجو پذیرفته می شود.

رشیدیان عنوان کرد: از سال۹۴ به اعطای مجوز رشته ها به ویژه در حوزه دکتری به دانشگاه ها به سختی انجام می شود و این در حالی است که امسال ۲ رشته تحصیلی جدید«مترجمی زبان عربی» در مقطع کارشناسی و رشته «زبان و ادبیات فارسی گرایش عامه» در مقطع ارشد به مجموعه رشته های دانشگاه لرستان اضافه شد.

وی اضافه کرد: رشته های اخذ مجوز شده در این دانشگاه در سالیان گذشته مرتبط با ظرفیت و پتانسیل استان مانند شیلات، گردشگری، باستان شناسی ، علوم آزمایشگاهی دام شناسی، مهندسی مکانیک، بیوسیست و گرایش های مدیریت و مهندسی اب بود.

رشیدیان یادآور شد: امسال پذیرش در دانشگاه لرستان به ۲ شکل از طریق آزمون و با سابقه تحصیلی است و ظرفیت پذیرش در دانشگاه لرستان ۱۱۷۳ نفر با آزمون در مقطع کارشناسی، ۵۵۰ نفر با سابقه تحصیلی در مقطع کارشناسی، ۶۶۸ نفر در مقطع ارشد و ۱۵۴ نفر در مقطع دکتری است.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان