ششمین جشنواره ملی پسته دامغان به کار خود پایان داد


ششمین جشنواره ملی پسته دامغان به کار خود پایان داد

سمنان- ایرنا- ششمین جشنواره ملی پسته دامغان با حضور مسوولان، کشاورزان، مردم و پسته‌کاران دامغانی، سه‌شنبه شب در بوستان بانوان دامغان به کار خود پایان داد.

دبیر ششمین جشنواره ملی پسته دامغان در حاشیه آیین اختتامیه این جشنواره در گفت و گو با ایرنا، افزود: اولویت و هدف اصلی جشنواره پسته، معرفی دامغان و محصول راهبردی پسته است.
رضا زارع زاده در ادامه افزود: بسیاری از علاقه‌مندان و گردشگران ورودی به شهرستان دامغان از آثار تاریخی بازدید کردند که این بازدید می تواند موجب تقویت صنعت گردشگری دامغان شود.
وی اضافه کرد: در جشنواره امسال، کارگاه های آموزشی مختلف با حضور استادان مجرب برگزار شد که با استقبال خوب از سوی کشاورزان و بهره برداران همراه بود.
زارع زاده، به برپایی نمایشگاه در قالب ۱۰۶ غرفه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ششمین جشنواره ملی پسته دامغان با حضور ۲۱ استان در بخش های صنایع غذایی، صنایع دستی، ادوات و ماشین آلات کشاورزی به مدت هفت روز دایر بود.
وی به حضور سفیر کشور ساحل عاج در این جشنواره اشاره کرد و گفت: «تاماکولو واتارا» علاوه بر حضور در افتتاحیه جشنواره پسته، از آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان نیز بازدید کرد.
زارع زاده تصریح کرد: به منظور ایجاد شادی و نشاط در بین مردم، به مدت پنج شب، جشن های متعدد با عنوان شب های جشنواره در بوستان بانوان دامغان برگزار شد.
دبیر ششمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: رونمایی از کتاب پسته ایران به اهتمام روح الله میرزایی نیز از دیگر دستاوردهای این دوره از جشنواره بود.
در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان از ۶ باغدار و فعال اقتصادی نمونه شهرستان شامل محمدرضا کردی، ابراهیم شوکت آبادی، فتح الله هوشمند، اسدالله عباسیان، سیدعلی حسینی و حسن ترابی تجلیل شد.

شهرستان دامغان، قطب تولید پسته کشور، دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۳۰ درصد از آن به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است. تولید امسال محصول پسته در این شهرستان 38 هزار تن پیش‌بینی می‌شود.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

۹۸۵۶/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک