هفت کتابخانه سیار در مناطق محروم استان اردبیل راه‌اندازی شد


هفت کتابخانه سیار در مناطق محروم استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: هفت کتابخانه سیار روستایی و شهری و 2 کتابخانه پستی برای ارائه خدمات فرهنگی ، هنری و ادبی و ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده روز چهارشنبه در گردهمایی نویسندگان کتاب در خلخال افزود: موفقیت‌های اخیر گروه سنی کودک و نوجوان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گویای تاثیر مفید فعالیت‌های کانون بویژه در ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان این گروه سنی به کتب مورد علاقه با استفاده از کتابخانه‌های سیار در شکل‌گیری شخصیت اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان است.

وی اظهار داشت: کسب ۱۵ رتبه در جشنواره ۲ سالانه هنرهای تجسمی و توفیق عضو کانون استان در مهرواره شعر کشوری، با اخذ هفت رتبه و دیپلم افتخار بین‌المللی از فستیوال‌های معتبر جهانی که با حضور اکثر کشورهای جهان اتفاق افتاده، گوشه‌ای از فعالیت‌های توسعه محور کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بخش فرهنگی است.

حسین بصیر ، مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز در این مراسم از تلاش برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه نیمه‌کاره رها شده کتابخانه مرکزی این شهر خبر داد و گفت: هشت باب کتابخانه شهری و روستایی در ارائه خدمات مطالعه کتاب به جمعیت این شهرستان فعالیت دارند.

در این مراسم از کتاب پرنده مهاجر اثر دکتر رزاقی گردآورنده کتاب معروف خاطرات ناصر دفتر روایی رونمایی شده و شاعران به قرائت اشعاری در وصف خدمات ارائه شده دولت و نظام اسلامی پرداختند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی