اشتغال به کار 100 درصد زنان زندانی در خراسان شمالی


اشتغال به کار 100 درصد زنان زندانی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- 60 درصد مردان و 100 درصد زنان زندانی زندان‌های خراسان شمالی در کارگاه‌های داخل زندان و صنایع بیرون از زندان مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اهداف بکارگیری نیروهای زندانی است.

مجتبی محمدی گفت: ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان دارد.

۳ درصد زندانیان خراسان شمالی زن هستند.

وی بر حمایت کارآفرینان و صنعت گران در اشتغال زندانیان تاکید کرد و افزود: برای بکارگیری نیروی زندانی به بسته های تشویقی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: در قالب اجرای طرح ها به ازای بکارگیری هر ۱۰ نفر زندانی یک میلیارد ریال تسهیلات به پشتیبان داده می شود.

وی با بیان اینکه کارآفرینان تعهد خدمتی ندارند افزود: نیروی کار مفید و دارای تخصص از مزایای بکارگیری این نیروها است.

وی افزود: خیاطی، نگارگری، پرورش گیاهان دارویی قارچ و آلوئه ورا و قالی بافی از جمله فعالیت های زنان زندانی این استان است.

محمدی گفت: پرورش قارچ دارویی و گیاه آلوئه ورا به حمایت کارآفرینان برای اشتغال زندانیان زن انجام می شود که حتی در شمال شرق کشور بی نظیر است.

وی گفت: با ایجاد اشتغال در زندان‌ها علاوه بر حمایت از زندانیان، به خانواده زندانیان نیز برای تأمین مخارج زندگی کمک می‌شود و زمینه مهارت آموزی زندانیان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در فروش محصولات و تولیات مددجویان با اداره ها و دستگاه های اجرایی و بانک ها نیز هماهنگی هایی شده است افزود: همچنین تولیدات مددجویان در نمایشگاه ها نیز برای عرضه به نمایش گذاشته می شود.

محمدی گفت: دامپروری و کشاورزی، تولید صنایع چوبی تزیینی و سفال، تولید محصولات چرمی و سنگ های تزینی از جمله شغل های مددجویان مرد زندانی این استان است.

وی افزود: ۱۶۰ نفر از زندانیان این استان برای اعزام به کار به مراکز صنعتی و خصوصی به صورت گروهی اعزام شده اند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: برای اشتغال خانواده های زندانیان بجنورد و شیروان نیز با مدیر عامل فرش ایران مکاتباتی در زمینه قالی بافی و تابلو فرش شده است، سه سوله یکهزار متر مربع برای اشتغال خانواده های مددجویان در خارج از زندان آماده بهره برداری است.

وی اظهار داشت: بهره برداری از این سه سوله تا یک ماه آینده افتتاح می شود.

محمدی اظهار داشت: در شاخص اشتغال در بین زندان های سطح کشور در وضعیت مطلوب قرار داریم و برای برتر شدن تلاش می کنیم و همچنین عزم جدی برای اشتغال ۱۰۰ درصد زندانیان استان را داریم که در این راستا حمایت مسئولان، خیران و مردم را نیازمند هستیم.

هم اکنون کمتر از دو هزار نفر در زندان‌های خراسان شمالی محبوس هستند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند