کمربندی جدید ارومیه نیمی از ترافیک «مدرس» را کاهش می‌دهد


کمربندی جدید ارومیه نیمی از ترافیک «مدرس» را کاهش می‌دهد

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه با اعلام اینکه فاز نخست کمربندی دوم شهر ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پس از افتتاح این کمربندی جدید شاهد کاهش 50 درصدی بار ترافیکی منطقه مدرس خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، محمد حضرت‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سوال برخی از اهالی پیرامون احداث زیرگذر در تقاطع مدرس ارومیه، بیان کرد: به دلیل اینکه محل تردد تراموای شهری در این محدوده است، لذا امکان احداث زیرگذر مدرس وجود ندارد.

وی با اشاره به تعریض این مسیر نیز عنوان کرد: با حضور کارشناس جهت آزادسازی در این مسیر، قیمت‌گذاری و تعیین خط مغازه‌ها انجام می‌شود تا نسبت به آزادسازی تا اول بلوار استاد شهریار اقدام شود.

حضرت‌پور در ادامه نسبت به ساماندهی دست‌فروشان در این محدوده گفت: مقوله دست‌فروشی و ایجاد سد معبر بزرگترین چالش برای مدیریت شهری و شهروندان است و این مهم به نگاه فرهنگی شهروندان باز می‌گردد.

وی ادامه داد: دست‌فروشان برای ادامه کسب و کار خود باید با رعایت حقوق شهروندی، باعث سد معبر نشوند.

حضرت‌پور عنوان کرد: مدیریت شهری ارومیه ایجاد سد معبر توسط دست‌فروشان در بلوار استاد شهریار که به حقوق عمومی تعرض می‌کنند را قبول ندارد و معاونت خدمات شهری باید نسبت به رسیدگی، تذکر و برخورد اقدام کند.

وی در خصوص آزادسازی امتداد خیابان سرداران به سمت کوی عارفیان و باکری نیز اظهار کرد: شورای اسلامی شهر نظر به آزادسازی امتداد خیابان سرداران دارد ولی چون این محدوده در بافت تاریخی واقع است، مشاور و شورای عالی شهرسازی اجازه احداث خیابان در آن محل را نمی‌دهد.

شهردار ارومیه در این رابطه اذعان کرد: توافقی در کمیسیون ماده ۵ صورت گرفته که طبق آن کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به سرداران در قالب ترمیم بافت فرسوده ساماندهی می‌شود تا هم نظر شورای عالی شهرسازی و هم شورای اسلامی شهر ارومیه عملی گردد.

احداث کمربندی اول ارومیه که طی پنج سال گذشته آغاز شده، نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی ارومیه ایفا کرده است.

۳۲۱۴/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما