عملیات ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور آغاز شد


عملیات ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور آغاز شد

آنکارا- ایرنا- نیروهای امنیتی و ارتش ترکیه عملیاتی را با عنوان «کران-2» در استان‌های کردنشین ماردین٬ شرناق و باتمان با هدف سرکوب گروه های مخالف دولت آغاز کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آناتولی، نیروهای ژاندارمری و واحدهای امنیتی ترکیه به طور مشترک در استان‌های ماردین٬ شرناق و باتمان عملیات کردان - 2 را علیه گروه های مخالف ، پناهنگاه ها و مخفی گاه های آنان آغاز کردند.

این عملیات مشترک از سوی عارف چتین، فرمانده کل نیروهای ژاندارمری و محمت آکتاش، رئیس پلیس ترکیه در شهرستان مدیات استان ماردین هدایت و مدیریت می‌شود.

سرلشکر خالص ظفر کوچ، فرمانده ژاندارمری استان دیاربکر نیز فرماندهی عملیات را بر عهده دارد. در این چارچوب در مجموع 117 تیم عملیاتی حضور دارند.

چند روز پیش نیز وزارت دفاع ملی ترکیه در اطلاعیه ای از آغاز عملیات نظامی «پنجه-۳» در منطقه سینات-هفتانین شمال عراق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «عملیات «پنجه-۳» با هدف تامین امنیت مرزی و نابودی تروریست‌ها و پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های آنان در منطقه سینات-هفتانین انجام می‌شود.

این عملیات با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی، نیروهای هوانوردی، پهپادها، پهپادهای مسلح و خمپاره اندازهای فرتنا «طوفان» طبق برنامه با موفقیت پیش می رود.

ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیاتی موسوم به «پنچه» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «پ. ک. ک» است.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !