سه محصول دانش بنیان در اصفهان رونمایی شد


سه محصول دانش بنیان در اصفهان رونمایی شد

اصفهان - ایرنا - سه محصول دانش بنیان با هزینه 380 میلیارد ریال روز چهارشنبه بمناسبت هفته دولت و با حضور استاندار اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رونمایی شد.

استاندار اصفهان در مراسم رونمایی از این محصولات شرکت های دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در استان اظهار داشت:توجه به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در اولویت اصلی این استان قرار دارد.

عباس رضایی افزود: در دنیای امروز علم و فناوری به سرعت در حال حرکت است و برای این که از این حرکت عقب نمانیم باید توجه به شرکت های دانش بنیان را جز اصلی ترین اولویت های استان قرار دهیم.

وی اظهار داشت: ٥٠٠ شغل در راستای همین سیاست توسط دانش آموختگان در شهرک علمی تحقیقات در سال ٩٧ ایجاد شده و گردش مالی این شرکت های دانش بنیان در سال ٩٧ حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: پنج میلیون دلار ارزش صادرات شرکت های دانش بنیان در سال گذشته به ١٨کشور دنیا نشان از این دارد که شرایط تحریم محدودیت را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد نکرده و همانطوری که در داخل فعالیت دارند می توانند در بخش صادرات نیز مؤثر واقع شوند.

رضایی اضافه کرد: تجاری سازی یکی از اصلی ترین موارد استمرار شرکت های دانش بنیان است که این مجموعه در سال گذشته بیش از ٢٦٠محصول فناوری را تجاری سازی کرده است و همچنین بیش از ١٦٥واحد فناری از سال گذشته تا شهریور ٩٨ در شهرکت علمی تحقیقاتی پذیرش شده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در استان و گسترش صنعت خاطر نشان کرد: همکاری وزارت بهداشت درمان با شرکت بهیار صنعت یا همکاری گمرک با شرکت های دانش بنیان نشان از استفاده این ظرفیت ها و گسترش صنعت دارد اما اصفهان کمی مظلوم است و در آمار ها مقداری غریبانه رفتار می شود.

دستگاه بازرسی ایکس‌ری چمدانی شرکت بهیار صنعت سپاهان با نام تجاری پرتوسازان و با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال که با بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی در سخت افزار و نرم‌افزار از حیث داشتن لامپ ایکس‌ری ساخت داخل، به عنوان دستگاه صد در صد ایرانی در نوع خود محسوب می شود.

این دستگاه قابل استفاده در کلیه مبادی ورود و خروج بار در کشور، ورودی ساختمان‌ها، ادارات و مراکز نظامی، تجاری و دولتی و به منظور استفاده در کلیه فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن محلی در داخل کشور است.

سیستم پردازش گندله‌های فولاد که توسط شرکت دیده رایان صنعتی اصفهان طراحی شده است قابلیت‌هایی نظیر به‌روزرسانی اطلاعات در بازه‌های زمانی ۵ دقیقه‌ای، ذخیره اطلاعات، نمایش نمودارهای مختلف از توزیع گندله‌ها، تفکیک گندله‌ها به چهار سایز از قبل تعیین‌شده و تهیه بانک اطلاعاتی از تصاویر گندله‌ها را ایجاد می‌کند.

اندازه گندله‌های تشکیل شده در بخش گندله‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا گندله‌های دارای قطر نامناسب می‌توانند در عملکرد کوره اختلال ایجاد کنند.

به همین دلیل این گندله‌ها قبل از ورود به کوره بایستی از سرند عبور کنند و آن‌هایی که دارای قطر نامناسب هستند به واحد مواد اولیه برگشته و دوباره این فراید را از سر بگیرند.

ارزش این فناوری ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

لیزرهای حکاکی و پزشکی محصول دیگری است که رونمایی شد، توسط این لیزرهای حکاکی و برش می‌توان نقش‌های پیچیده و برش‌های بسیار ظریف را با عمق دلخواه و با دقت و سرعت بالا بر انواع فلزات ایجاد کرد.

محصول این نوع برشکاری و حکاکی بسیار دقیق بوده و از دوام بالایی برخوردار است که با این دستگاه می‌توان بر فلزاتی همچون برنج، آهن، آلومنیوم، استیل، طلا و نقره و انواع ورق های نازک را برش داد.

این سامانه دارای سیستم کنترل کننده چند محوری بوده که باعث می شود حکاکی با سرعت بالا در راستاهای دلخواه امکان پذیر است و ارزش این فناوری نیز ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین مرحله اول کارگاه‌های تجاری‌سازی پارک ابوریحان با زیربنای یکهزار و ۵۰۰ مترمربع و ساختمان شرکت‌های فناور فراکوش سپاهان با زیربنای یکهزار و ۶۵۰ مترمربع، کنترل توان نوین پویا ۶۳۰ مترمربع و فناور پویا سپاهان یکهزار و ۸۰ مترمربع به عنوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک سازمان مستقل با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.
این سازمان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور، تلاش می‌کند تا با ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه لازم را برای تجاری‌سازی دستاوردهای آن ها و جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم آورد.
اعضای هیات موسس این شهرک در سال ۱۳۷۲ تعیین شدند و نخستین مرکز رشد فناوری آن سال ۷۹ و نخستین پارک علم و فناوری سال ۸۲ راه اندازی شد.

۷۱۵۰/۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها