164 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری جذب شد


164 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری جذب شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه این استان در حوزه مشاغل خانگی 164 میلیارد ریال تسهیلات است که این اعتبار به صورت 100 درصد جذب شد.

حفیظ‌الله فاضلی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه اداره‌کل تعاون، کاره و رفاه اجتماعی این استان به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان افزود: با جذب این تسهیلات برای ۲ هزار و ۳۰۰نفر در استان شغل ایجاد شده است و این افراد به زنجیره بازار متصل شده‌اند.

وی همچنین از جذب ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری در استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد سهمیه استان در این حوزه جذب شده است و سهم بسزایی در کاهش نرخ بیکاری استان داشته است.

فاضلی تصریح کرد: چنانچه روند جذب تسهیلات بانکی به همین نحو تداوم داشته باشد شاهد کاهش چند پله‌ای رتبه استان در نرخ بیکاری خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست تعداد بازنشستگان این استان را ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال یک هزار و ۳۰۰ نفر به این تعداد اضافه شود.

منوچهر صفرپور، پرداخت وام قرض‌الحسنه، اجرای طرح «در خانه نمانیم»، برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی و اعزام به اردوهای زیارتی را از جمله برنامه ‌های این صندوق برای بازنشستگان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور و استان روبه سالمندی است باید برای این جمعیت برنامه داشته باشیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان نیز در این نشست جمعیت مشمول این بیمه را ۱۰۷ هزار نفر در استان اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۳ هزار نفر معادل ۳۵ درصد جمعیت مشمول تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

جعفر شاه‌بندری با بیان طی سه سال اخیر روند گرایش روستاییان و عشایر به بیمه اجتماعی افزایش یافته است، تصریح کرد: انتظار می‌رود با تبلیغات بیشتر این بیمه ، استقبال بیش از پیش روستاییان از این طرح انجام شود.

به گزارش ایرنا، مشاغل یا کسب و کار خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت یا و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری از بین ۳۱ استان کشور با کاهش ۶.۱ درصدی بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در بهار امسال به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری این استان در بهار ۹۷ در حدود ۲۲.۸ درصد بود که این رقم در بهار ۹۸ به ۱۶.۷ درصد کاهش یافته است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه