سنگ لعل آلماندین +خواص آن


سنگ لعل آلماندین +خواص آن

لعل آلماندین به طور معمول رنگ تیره تری نسبت به دیگر سنگ‌های قرمز دارد، اما گونه‌های با کیفیت رنگی مشابه به یاقوت دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سنگ لعل آلماندین رنگ تیره تری نسبت به دیگر سنگ‌های قرمز دارد و به سختی می توان آن را از دیگر سنگ‌های قرمز تشخیص داد.

سنگ لعل آلماندین +خواص آن

مشخصات سنگ لعل آلماندین

سنگ لعل آلماندین، که با نام آلماندیت نیز شناخته می‌شود، به گروه گسترده‌ای از سنگ‌های جواهر لعل متعلق است و آن را یکی از رایج‌ترین انواع لعل می دانند. اگر چه مقادیر زیادی آلماندین از سراسر جهان به دست می‌آید، تنها درصد کمی از کیفیت جواهر برخوردارند. بیشتر مواد به دلیل عدم وجود شفافیت و وضوح مورد نظر جواهرساز به عنوان ساینده یا سندبلاست در بخش صنعتی استفاده می‌شوند.

کلمه‌ «لعل» از لغت لاتین «granatus» به دست آمده که به معنای دانه است، زیرا بسیاری از رسوبات لعل به شکل دانه‌های کوچک بلور‌های قرمز در سنگ میزبان خود ظاهر می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید: سنگ های قیمتی، زمینه درآمد زایی نوین

آلماندین در گستره‌ی رنگی قرمز ها، از جمله قرمز مایل به قهوه ای، قرمز مایل به نارنجی و قرمز مایل به بنفش قابل مشاهده است. دلیل این تفاوت رنگ نادر بودن میزان خلوص است، و به همین دلیل لعل‌های مخلوط، به طور معمول رگه‌هایی از پیروپ یا اسپسارتیت دارد. آلماندین به دلیل سختی مناسب (۷.۵ در سنجه‌ی موس) و زیبایی حاصل از شاخصه‌ی انکسار سنگی محبوب برای جواهرات به شمار می‌رود.

نام آلماندین از لغت «alabandicus» برگرفته شده است که خود نام سنگی در شهری کوچک در آلابندا، واقع در کاریا، دومین استان کوچک آسیای میانه است.

سنگ لعل آلماندین +خواص آن

کاربرد سنگ لعل آلماندین

سنگ لعل آلماندین به عنوان مواد و ابزار برش، صیقلی و حفاری و سنگ ظریف تزئینی مصرف می‌شود. گونه‌های دیگر از خانواده‌ی گارنت در رنگ‌های متنوعی همچون قهوه ای، نارنجی و سبز پررنگ و تند دیده می‌شوند. سنگ لعل آلماندین به سختی از روی ظاهر از دیگر انواع لعل‌ها و همچنین دیگر سنگ‌های قرمز قابل تشخیص است.

این مطلب را از دست ندهید: معرفی سنگ متولدین ماهها و خواص سحری و درمانی آنها!

لعل آلماندین به طور معمول رنگ تیره تری نسبت به دیگر سنگ‌های قرمز دارد، اما گونه‌های با کیفیت رنگی مشابه به یاقوت دارند. یک آهنربای نئودیمیم قوی در تمیز لعل از سنگ‌های جواهر دیگر کارآمد خواهد بود. اندازه گیری قابلیت مغناطیسی سنگ با استفاده از شاخص انکساری آن در تشخیص گونه‌ها و ارقام خاص لعل مورد استفاده واقع می‌شود و همچنین درصد ترکیب در لعل‌های مختلف هیبریدی را تعیین می‌نماید.

سنگ‌های جواهر قرمز رنگ کوژتراش از دیرباز به عنوان جواهرات دوستی شناخته می‌شدند. مردم قدیم بر این عقیده بودند که وقتی مرد عاقلی خواب لعل‌های آلمانید را می‌بیند، به زودی پاسخی برای تمام راز‌های جهان کشف خواهد کرد.

لعل سنگ تولد متولدین ماه ژانویه است. همچنین نشانگر آکواریس در زودیاک است. افرادی که لعل می‌پوشند از همه‌ی قدرت‌های نجومی بهره می‌برند. در قرون وسطی مردم بر این باور بودند که کهکشان در سنگ‌های جواهر بازتاب می‌شود. لعل به سیاره‌های مارس، عطارد و پلوتو تعلق دارد.

ببینید: سنگهای قیمتی از جنس چوب

حرکت ستاره‌ها بسیاری از اعتقادات قدیم را تشکیل می‌داد و صنعت جواهرسازی ابزار تجاری دیگری برای برخی از سنگ‌های جواهر و به خصوص لعل‌ها به شمار می‌رود.

سنگ لعل آلماندین +خواص آن

خواص درمانی سنگ لعل آلماندین

خواص درمانی سنگ‌های جواهر همچنان مورد بحث‌های جدی است، اما برای قرن‌ها توسط درمانگران و داروسازان مورد استفاده قرار گرفته اند. این سنگ‌ها حقیقتا خواص درمانی داشته و در تسکین درد و درمان بیماری موثر هستند. بهترین روش پوشیدن سنگ‌ها در تماس با پوست و به خصوص قسمت‌های بیمار بدن است. سنگ لعل آلماندین نیز در درمان آرتروز، واریس و کمردرد تاثیرگذار است.

این مطلب را از دست ندهید: چه سنگی برای نگین انگشتر خوش‌یمن است؟

اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که؛ خواص و نیرو‌های درمانی کریستال دگرگون و متافیزیکال نباید به عنوان نسخه پذیرفته شوند. فرهنگ سنگ جواهر متافیزیکال، تشریفاتی و سنتی از منابع مختلفی جمع آوری می‌شوند. این اطلاعات جایگزین نسخه‌ی پزشک نخواهد بود. در صورت بروز مشکلات پزشکی به متخصص مراجعه کنند. این مطالب در هیچ شرایطی تضمین کننده‌ هیچگونه ادعا در درمان و نیرو‌های سنگ تولد است.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»