مدارس البرز زیر پوشش کیفی طرح ملی دادرس قرار گیرند


مدارس البرز زیر پوشش کیفی طرح ملی دادرس قرار گیرند

کرج - ایرنا- در آیین تجلیل از دانش آموزان مدال آور البرز در هفتمین المپیاد دادرس بر اجرای کیفی این طرح در سال تحصیلی آینده تاکید شد.

با همکاری وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر با شروع سال تحصیلی طرح ملی دادرس در مدارس به اجرا در می آید.

این طرح ملی با سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش عجین است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز چهارشنبه دراین آیین که در سالن شورای اداره کل برگزارشد، اظهارداشت: طرح ملی دادرس با هدف ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث غیر طبیعی و انسانی در مدارس اجرا می شود.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: در دوره های آموزشی طرح ملی دادرس، دانش آموزان با امداد اولیه مانند پانسمان و پانداژ، اسکان اضطراری ، پناه گیری ، خروج ایمن ، حمل مصدوم ، آتل بندی و شکستگی ، اطفاء حریق، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیا قلبی آشنا می شوند.

وی بیان داشت: دانش آموزان البرز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در عملیاتی کردن طرح دادرس درسه مرحله آموزشگاهی، استانی و کشوری کارنامه موفقی دارند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان البرز در سه سال متوالی است که حائز رتبه برتر درالمپیاد کشوری طرح دادرس می شوند، یادآورشد: سختکوشی دانش آموزان عضو تیم های دادرس در مدارس البرز به ویژه تیم های راه یافته به مرحله کشوری و کسب رتبه نخست در این المپیاد قابل تقدیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: طرح دادرس در واقع دانش آموزان را برای روزهای سخت آماده می کند در حالی که دانش آموزان باید بدانند که همه مراحل زندگی دارای سختی هایی است که نیاز به تلاش و آموختن مهارت دارد.

قاسمی اضافه کرد: برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ، تفاهم نامه اجرای طرح دادرس بین آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر کیفی تر منعقد می شود زیرا باور داریم همین دانش آموزان آینده کشور را مدیریت می کنند پس باید آماده شوند.

طرح دادرس در بین دانش آموزان انگیزه ، امید و نشاط ایجاد می کند لذا باید به گونه ای برنامه ها سازماندهی شود که هر سال دانش آموزان در مدارس بیشتری زیر پوشش این طرح مهم آموزشی ، بهداشتی و مهارتی که زندگی بخش است، قرار گیرد.

دانش آموزان البرز را باید به سمت مهارت حرفه ای در طرح دادرس سوق دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این آیین افزود: تا کنون دانش آموزان البرز در طرح ملی دادرس برای استان ۱۱۲ مدال به ارمغان آورده اند.

فرشید علیزاده تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این طرح مهم در ۹۵ مدرسه اجرا شد، در دوره اول طرح دادرس فقط ۱۰ مدرسه زیر پوشش برنامه آموزشی – مهارتی این طرح حیات بخش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه آموزش طرح دادرس از سال ۹۱ در مدارس آغاز شده است، اضافه کرد: توسعه این طرح در مدارس البرز ضرورت دارد.

در هفتمین دوره المپیاد طرح دادرس دانش آموزان شهید احمدی روشن و مدرسه نمونه دولتی کاشانی پور آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس برای البرز با کسب رتبه اول افتخار آفرینی کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان البرزهم در این آیین تجلیل گفت: این تیم با اجرای مناسب برنامه های امدادی خود توانست در صدر جدول قرار گیرد.

محمدباقر خلفی اظهارداشت : المپیاد مهارت‌های امداد دادرس هلال احمر از برنامه‌های آموزشی و تربیتی سازمان جوانان برای رشد و شکوفایی استعدادهای علمی امدادی و تقویت روحیه کار گروهی دانش‌آموزان عضو سازمان جوانان است.

وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی دانش‌آموزان، رشد و پرورش روحیه مسئولیت پذیری، همدلی و مشارکت جویی دادرسان را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات آماده عنوان کرد.

وی بیان داشت: موفقیت دانش آموزان البرز درهفتمین المپیاد طرح دادرس به صورت کتاب انتشار می یابد.

خلفی ادامه داد: البرز نیز در نشست کشوری جمعیت هلال احمر در یزد به عنوان رئیس کمیسیون طرح دادرس کشور انتخاب شد.

وی تاکید کرد: در استان البرز هشت هزار و ۸۰۰ کانون رسمی هلال احمر داریم.

در این آیین با اهدا لوح تقدیر و هدیه از تلاش دانش آموزان دختر و پسر منتخب البرز در هفتمین المپیاد طرح دادرس با کسب رتبه نخست تجلیل شد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟