کاردار هند بار دیگر به وزارت خارجه پاکستان احضار شد


کاردار هند بار دیگر به وزارت خارجه پاکستان احضار شد

اسلام‌آباد - ایرنا - درگیری‌های مرزی اخیر میان رقبای سنتی جنوب آسیا (هند و پاکستان) که منجر به جان باختن دو غیرنظامی پاکستانی شد، کاردار هند در اسلام‌آباد را به وزارت امور خارجه پاکستان کشاند.

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مدیرکل جنوب آسیای این وزارتخانه امروز در اعتراض به اقدام نیروهای هندی در خصوص قوانین مرزی و آتش باری به مناطق مسکونی در نوار مرزی پاکستان، کاردار هند را احضار کرد.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با ابلاغ اعتراض کتبی دولت متبوعش به دیپلمات ارشد هندی، از این کشور خواست تا به نقض مکرر پیمان آتش بس مرزی پایان دهد.

وی تاکید کرد: عدم پایبندی به پیمان آتش بس مرزی، برای صلح و ثبات پایدار در منطقه خطرناک است.

وی نقض آتش بس در نقطه مرزی به دست نیروهای هندی را به شدت محکوم کرد و افزود: دولت پاکستان همچنین نگران هدف قرار گرفتن غیرنظامیان این کشور و مناطق مسکونی آنان توسط نیروهای هندی است.

ارتش پاکستان روز گذشته اعلام کرد که آتشباری نیروھای ھندی به خاک پاکستان منجر به کشته شدن دو غیرنظامی پاکستان شد.
به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن سال گذشته علیه نیروهای هندی در منطقه کشمیر و تصمیم اخیر دولت دهلی نو برای سلب خودمختاری منطقه جامو و کشمیر، از جمله تنش های سیاسی-نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.
کارشناسان در پاکستان می گویند: حوادث در مرزهای دوکشور و کوتاه نیامدن طرفین بر سر کشمیر، ازسرگیری گفت وگوهای صلح میان پاکستان و هند را تحت الشعاع قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا