برخورداری روستائیان خراسان رضوی از آب شرب سالم به 98 درصد رسید


برخورداری روستائیان خراسان رضوی از آب شرب سالم به 98 درصد رسید

مشهد- ایرنا- برخورداری روستائیان خراسان رضوی از آب شرب سالم و بهداشتی طی دولت تدبیر و امید از 86 درصد به 98 درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری و سرپرست آبفای روستایی خراسان رضوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و ۵۹۳ هزار نفر در قالب بیش از ۶۰۲ هزار مشترک در دو هزار و ۴۹۱ روستای خراسان رضوی که حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شوند از خدمات این شرکت بهره مند هستند.
سید ابراهیم علوی اظهار داشت: آب شرب مورد نیاز این جمعیت با استفاده از ۹ هزار و ۲۶ کیلومترخط انتقال و ۱۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع تامین می شود.
وی گفت: یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در ۷۳ شهر استان زیرپوشش خدمات این شرکت هستند.
علوی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت تحت پوشش این شرکت در هفت شهر از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردارند.
وی افزود: در هفته دولت ۳۴ پروژه آبرسانی با هزینه ۲۲۲ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال در ۱۹ شهرستان و ۴۰ روستای استان به بهره برداری رسید همچنین ۲۸پروژه با اعتبار ۴۷۸ میلیارد ریال در ۱۶ شهر استان خراسان رضوی کلنگ زنی شد.
علوی با بیان اینکه شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی تا پایان امسال یکپارچه خواهند شد اظهار داشت: مرزبندی فعالیت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و آب و فاضلاب مشهد نیز در خصوص آبرسانی به روستاها به استان تفویض شده است.
ماموریت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی آب رسانی و اجرای شبکه فاضلاب در ۷۳ شهر این استان به جز کلانشهر مشهد است.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۷۳ شهرستان این استان به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.
از ۳۵۶ روستای شهرستان با جمعیت ۳۰۳ هزار و ۹۸۶ نفر، ۲۳۱ روستا در سه بخش احمدآباد، رضویه و مرکزی با ۲۹۹ هزار و ۳۳۹ نفر در قالب ۲۳۱ روستا زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج