مظنه قیمت تلویزیون‌های هوشمند در بازار | نکات ضروری هنگام خرید


مظنه قیمت تلویزیون‌های هوشمند در بازار | نکات ضروری هنگام خرید

در هر خانه‌ و برای هر خانواده‌ای تلویزیون نقشی مهمی دارد که از کوچکترین اعضای خانواده تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از آن استفاده می‌کنند و ساعت‌های بسیاری از روز خود را با آن پر می‌کنند.

آفتاب‌‌نیوز :

در طی سال‌ها شکل و اندازه تلویزیون‌ها تغییر پیدا کرده و از جمله وسایل برقی در خانه‌ها بوده که با به روز شدن آن در هر خانه نیز مدل جدیدتر آن خریداری شده است. طبق بررسی‌های که از رفتار مصرفی مردم صورت گرفته تقریبا هر ۷ سال یک بار خانواده‌ها تلویزیون جدید می‌خرد. به همین دلیل باید در زمان خرید تلویزیون به نکاتی که نیاز است دقت کرد چرا که خرید برای مدت کوتاهی نخواهد بود همچنین با افزایش قمیت که تمامی کالاهای در این چند وقت داشته‌اند و تلویزیون را هم شامل شده باید در خرید دقت داشت تا پول خود را دور نریزید و بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

تلویزیون را با متراژ خانه هماهنگ کنید

در خرید تلویزیون بر فرض اینکه قیمت آن اهمیتی نداشته باشد باید به دو نکته بسیار مهم دقت کرد. متراژ خانه و تعداد افرادی که تلویزیون می‌بینند. باید پیش از اینکه تلویزیون را خریداری کنید بدانید در کجای خانه قرار خواهد گرفت و چه فضایی از خانه را به خود اختصاص خواهد داد. اینکه در چه فاصله‌ای از تلویزیون می‌نشینید نیز اهمیت دارد و سایز دستگاه را باید با توجه به این نکته انتخاب کرد. با تصمیم درباره این دو مورد نکته بعدی که با توجه به جیب‌تان در مورد آن تصمیم می‌گیرد مشخصات فنی دستگاه تلویزیون است.

نکات ضروری فنی در انتخاب تلویزیون چیست؟

برای خرید تلویزیون با جست‌وجوهای مختلف شما با مدل‌ها و کلمات تخصصی روبه‌رو خواهید شد که نه تنها راهنمای شما برای خرید نیستند بلکه باعث آشفتگی شما هم می‌شوند پس به نکاتی دقت کنید که در استفاده روزانه از تلویزیون ضروری است. مهم‌ترین نکته توجه به شفافیت تصویر است که تلویزیون‌های LCD به نسبت LED دارای وضوح بیشتری هستند و پلاسماها نیز نسبت به هر دو این موردها کیفیت بالاتری دارد که اکنون در بازار نیز کمتر وجود دارند. نکته ضروری و مهم ورودی های HDMI و خروجی تلویزیون است. اگر قصد بازی کردن و فیلم دیدن و سرچ گوگل از تلویزیون را دارید، دقت کنید که تلویزیون انتخابی شما HDMIهای بیشتری داشته باشد. صدا در هر پخش کننده‌ای از اساسی‌ترین نکته‌های آن است تا آنجا که دیگر کمتر کسی رغبت دارد به سینماهای قدیمی برای دیدن فیلم برودو ترجیح می‌دهد در سینمایی فیلم ببیند که کیفیت صدا بهتری داشته باشد. در تلویزیون‌ها به باریکی و ضخامت آنها دقت کنید چرا که در کیفیت بلندگوها موثر است و اگر از تلویزیون برای دیدن فیلم‌های سینمایی استفاده می‌کنید حتما گزینه صدا را در صدر انتخاب‌های خود قرار دهید. استفاده از تلویزیون و راه‌اندازی آن در میان دستگاه‌های برقی از ساده‌ترین‌ها است. پس برای نصب آن هزینه‌ای پرداخت نکنید و خودتان به میز تلویزیون مناسب و محافظ برق همزمان با خرید تلویزیون فکر کنید.

قیمت‌ تلویزیون در بازار و قیمت‌های مصوب

سامانه ۱۲۴ که قیمت کالاهای اساسی در آن ثبت شده است حداقل و حداکثر قیمت تلویزیون ۴۹ اینچ را ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال تا ۸۵,۶۴۰,۴۰۰ ریال اعلام کرده است. همچنین تلویزیون ۵۵ اینچ از

۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال تا حداکثر ۱۱۵,۴۱۲,۰۰۰ ریال قمیت‌گذاری شده است اما در بازار قمیت تلویزیون بسیار متنوع‌تر از قمیت درج شده در این سامانه است.

مظنه قیمت تلویزیون‌های هوشمند در بازار | نکات ضروری هنگام خرید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید