علت بازدید اردوغان از نمایشگاه ماکس 2019


علت بازدید اردوغان از نمایشگاه ماکس 2019

رئیس جمهوری ترکیه امکان خرید جنگنده‌های سوخو-35 و سوخو-57 روسی به جای جنگنده‌ اف-35 آمریکایی را بعید ندانست و یادآور شد که به همین منظور هم از نمایشگاه بین‌المللی هوافضا «ماکس-2019» در روسیه دیدن کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه امکان خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ و سوخو-۵۷ روسی به جای جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی را بعید ندانست.

اردوغان روز سه شنبه به همراه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از نمایشگاه بین المللی هوا-فضا «ماکس-۲۰۱۹» دیدن کرده و علاقه مندی زیادی به جنگنده‌های جدید روسی و امکان خرید آنها نشان داد.

بیشتر بخوانید:

حضور پهپادهای ایرانی در نمایشگاه هوایی روسیه +عکس

فیلم/گفتگوی پوتین و اردوغان درباره سوخو 57

تصویری معنادار از پوتین و اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه شب گذشته در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره امکان خرید جنگنده‌های روسی گفت: «چرا که نه؟ ما بدون هدف به نمایشگاه فناوری‌های هوایی روسیه نرفته بودیم. پس از آنکه از تصمیم نهایی آمریکا درباره حذف ترکیه از طرح برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ آگاه شدیم، اقدامات مشخص در این زمینه را انجام خواهیم داد. ما نگرانی از این مسئله نداریم اگر این جنگنده‌ها را دریافت نکنیم، هر چیزی ممکن است. بازاری که ما می‌توانیم نیازهای تجهیزاتی خود را تامین کنیم و به آن نیاز داریم، بزرگ‌تر از آن چیزی است که لازم است.»

این در حالی است که "مارک اسپر" رئیس پنتاگون نیز اعلام کرده است که اگر ترکیه از ادامه تماس‌ها با مسکو برای تحویل سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسی صرف‌نظر نکند، نمی تواند هواپیماهای اف-۳۵ آمریکایی را به دست آورد. به گفته وی، آنکارا نمی‌تواند به طور همزمان هم با روسیه و هم با آمریکا برای دریافت تجهیزات نظامی گفتگو کند.

روز گذشته "دمیتری شوگایف" مدیر سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی هوافضا «ماکس-۲۰۱۹» اعلام کرد که دو طرف روسی و ترکیه‌ای در حال بررسی امکان فروش جنگنده‌ سوخو-۳۵ و در آینده دورتر، جنگنده سوخو-۵۷ به آنکارا هستند و وی با رئیس صنایع دفاع ترکیه در این باره مذاکراتی انجام داده است. بهگفته وی، آنکارا به فناوری‌های هوایی روسیه بسیار علاقه مند شده، به این دلیل که وضعیت مشارکت ترکیه در برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی نامشخص است.

لازم به ذکر است، جنگنده سوخو- ۳۵، یک جنگنده چندمنظوره ساخت روسیه از نسل ۴++ است که تاکنون تنها به کشور چین فروخته شده و در آینده نزدیک امکان صادرات آن به اندونزی، هند و مالزی نیز وجود دارد.

جنگنده سوخو- ۵۷، نیز از جمله جدیدترین جنگنده‌های روسی از نسل پنجم است که برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی هوا-فضا «ماکس-۲۰۱۹» در معرض نمایش عمومی قرار گرفت و ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان از نزدیک از آن دیدن کرده و رئیس جمهوری ترکیه نسبت به ویژگی‌های این هواپیما علاقه مندی خاصی نشان داد.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل