کلیسای ننه مریم | راهنمای بازدید از کلیسای ننه مریم در ارومیه


کلیسای ننه مریم یکی از میراث های فرهنگی ارزشمند و گران بهای ارومیه در کلیسای ننه مریم می باشد که معماری تاریخ ویژه ای دارد. این کلیسا از آثار تاریخی می باشد که از زمان آشوریان بر جای مانده می باشد. طبق تحقیقات که باستان شناسان انجام داده اند دومین کلیسایی که در جهان ساخته … نوشته کلیسای ننه مریم | راهنمای بازدید از کلیسای ننه مریم در ارومیه اولین...

کلیسای ننه مریم | راهنمای بازدید از کلیسای ننه مریم در ارومیه

کلیسای ننه مریم یکی از میراث های فرهنگی ارزشمند و گران بهای ارومیه در کلیسای ننه مریم می باشد که معماری تاریخ ویژه ای دارد. این کلیسا از آثار تاریخی می باشد که از زمان آشوریان بر جای مانده می باشد.

طبق تحقیقات که باستان شناسان انجام داده اند دومین کلیسایی که در جهان ساخته شده است کلیسای ننه مریم می باشد که پس از کلیسای بیت لحم در فلسطین ساخته شده است.

کلیسای ننه مریم یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بی نظیر در شهر ارومیه است و شواهد زیادی نشان می دهد که این کلیسا از زمان آشوریان به جای مانده است.

استان آذربایجان غربی دارای تاریخچه غنی از فرهنگ و تمدن می باشد و خیلی از بناهای تاریخی ارزشمند در این منطقه قرار دادند و گردشگران زیادی را هم به حود جذب می کنند.

کلیسای ننه مریم | راهنمای بازدید از کلیسای ننه مریم در ارومیه

کلیسای ننه مریم

یکی از جاذبه های قدیمی و تاریخی که در ارومیه وجود دارد و چشم اندازهای طبیعی زیاد در اطراف آن وجود دارد کلیسای قدیمی ننه مریم است که این کلیسا دارای دیدنی های زیادی است و از معماری بی نظیر و با شکوهی هم برخوردار می باشد.

این کلیسا در خیابان قدس قرار گرفته است و درر حال حاضر به این کلیسا شرق آشور گرفته می شود اعتقادات مذهبی که در این کلیسا وجود دارد برای این مذاهب ارزشمند و دیدنی می باشد.

طبق تحقیقات باستان شناسی که انجام گرفته است این بنا متعلق به دوران آشوریان است و در بعضی از آثار هم باین شده که این کلیسا در زمان حکومت و سلطنت ساسانیان برپا شده است.
معماری کلیسای ننه مریم نشان دهنده معماری زمان ساسانیان است زیرا قرینه سازی در آتشکده این کلیسا انجام شده است و این کار را بسیار ماهرانه انجام داده اند.

کلیسای ننه مریم | راهنمای بازدید از کلیسای ننه مریم در ارومیه

جاذبه ها:

معماری ارزشمند این بنا تلفیقی از معماری پارسی و پارتی می باشد و دارای یک معماری ساده می باشد کهباید بدانید معماری این بنا به شکلی ساده صورت گرفته است و علیرغم اینکه معماری ارزشمندی دارد تزیینات داخلی کلیسا خیلی ساده انجام شده است. دالان هایی که در این کلیسا و عماری آن به کا رفته است با استفاده از سنگ و ملات ساخته شده است که برای برگزاری آیین خاص استفاده می شده است.

کلیسای ننه مریم | راهنمای بازدید از کلیسای ننه مریم در ارومیه

محرراب بخشی دیگ از دیدنی های این کلیسا می باشد که دارای معنویت خاصی است و در قسمت پشت آن هم عکسی ا حضرت عیسی دیده می شود.

محراب ها دارای حالتی گندبی شکل هستند و در این قسمت های مراسی مانند عسل برگزار می شده است.

صحن این کلیسا هم دارای نمایی زیبا است و خیلی وسیع است و در قسمت هایی از آن قالی های دست بافت پهن شده اند و شما هیچ صندلی و جایگاه ویزه ای در کلیسا نمی بیند.

سنگ قبرهایی که در این کلیسا وحود دارند با استفاده از نوعی حکاکی نقش نگاری شده اند و متعلق به رهبران مسیحی است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به مسجد سردار ارومیه
تعداد رای: 0 و امتیازات: 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار