رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد معرفی شد


رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد معرفی شد

یاسوج- ایرنا- حسن نگین تاجی در آیینی با حکم آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات چهارساله حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل پیشین تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، آیین تکریم و معارفه روسای کل قدیم و جدید دادگستری کهگیلویه وبویراحمد روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه ، حسین کلانتری استاندار ، اعضای شورای تامین و اداری کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از قضات و مقامات قضایی در سطح کشور و استان برگزار شد.

همچنین با حکم آیت الله رئیسی ، رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام مزارعی به عنوان قاضی عضو دیوان عالی کشور منصوب شد.

رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در این آیین یکی از اولویت های اساسی خود را مبارزه قاطع ، شجاعانه و بدون اغماض با مخلان امنیت در ابعاد مختلف دانست و گفت: هیچ حاشیه امنی برای مفسدان بویژه در حوزه اقتصادی وجود ندارد.

حسن نگین تاجی تصریح کرد: برخورد قضایی با مفسدان نباید شعارگونه و یا تظاهر گونه باشد بلکه باید در عرصه عملی و ملموس باشد.

وی یادآور شد: باید در سایه برخورد با دانه درشت ها و گردن کلفت ها زمینه برای ورود نخبگان و فعالیت جوانان در عرصه های مختلف بویژه حوزه های اقتصادی و تولید فراهم شود.

نگین تاجی تسامح در مقابل مفسد را از سوی دستگاه های ناظر و قضایی به معنای تبانی با فاسد قلمداد کرد و گفت: قاضی باید با ظرافت ، دقت و حساسیت اجازه دخالت برخی امور و مسایل حاشیه ای و یا موضوعات قومی و قبیله ای در پرونده ها و حتی اجازه بروز شائبه در این راستا را به مخلان امنیت اقتصادی ندهد.

وی با اشاره به تقویت نظارت در دستگاه قضایی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی قوه قضائیه بر اساس منشور هشت ماده ای رهبر فرزانه انقلاب تاکید کرد: البته کیفیت و نحوه نظارت ها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

نگین تاجی همچنین اجرای طرح عنصر شناسی و احکام شناسی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای قضات و حتی کارشناسان دادگستری استان را در راستای کاهش اطاله دادرسی ها و میزان ورودی پرونده ها از دیگر اولویت های کاری خود ذکر کرد.

رئیس کل سابق دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: مسئولیت در دستگاه قضایی امری بسیار دشوار و سنگین است و یک قاضی باید علاوه بر ایفای نقش در برقراری امنیت، اجرای عدالت را در سایه آن تحقق بخشد.

حجت الاسلام مزارعی به بیان بخشی از عملکرد چهارساله خود در دستگاه قضایی این استان پرداخت و گفت: الکترونیکی کردن پرونده ها برای کاهش اطاله دادرسی ، راه اندازی ۱۶ دفتر خدمات قضایی در سطح استان، بهره برداری از چندین ساختمان جدید دادگستری و سایر ادارات تابعه و زیرمجموعه دستگاه قضایی در استان، کسب رتبه های اول تا پنجم در زمینه فناوری اطلاعات، کاهش میزان پرونده های ورودی به دستگاه قضایی ، کسب رتبه برتر کشوری در زمینه حقوق شهروندی و همچنین صلح و سازش ۶ فقره پرونده قتل پس از سالیان متمادی در استان را از جمله کارکردهای مثبت دستگاه قضایی استان ظرف چهار سال گذشته عنوان کرد.

۳۰۱۶/۶۱۱۰


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند