نیروهای وابسته به امارات بار دیگر کنترل عدن را به دست گرفتند


نیروهای وابسته به امارات بار دیگر کنترل عدن را به دست گرفتند

تهران – ایرنا – منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند که نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» وابسته به شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات متحده عربی قرار دارند بار دیگر کنترل کامل استان عدن را به دست گرفتند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، «احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن روز چهارشنبه گفته بود که شهر عدن به تصرف نیروهای منصور هادی وابسته به ریاض در آمد.

عناصر جدایی طلب شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات هستند، در ماه گذشته پس از درگیری با نیروهای منصور هادی توانستند استان های جنوبی یمن از جمله عدن و أبین را تصرف کنند.

در همین حال دولت مستعفی یمن اعلام کرد، هواپیمای امارات متحده عربی نیروهای منصور هادی را در اطراف شهر عدن هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی در عدن، هواپیماهای امارات در ۱۳ نوبت نیروهای منصور هادی را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن ۴۰ تن از این نیروها شده است.

دولت منصور هادی همچنین خواستار حمایت عربستان سعودی به عنوان رهبری ائتلاف عربی از این نیروها در برابر امارات متحده عربی شده است.

شورای انتقالی جنوب یمن در ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت/ خرداد۹۶) با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است. این شورا با رهبری 'عیدروس الزبیدی' استاندار وقت عدن طرح ها و اهداف امارات را پیش می برد که اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات موجب عزل وی از سوی منصور هادی شد.

از آن پس اختلافات میان این دو جریان تشدید و شهر عدن شاهد درگیری های سیاسی و نظامی میان دولت منصور هادی (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب یمن (وابسته به امارات) شد و به دنبال اعلام خبر خروج نیروهای اماراتی از یمن در تابستان امسال و عیان شدن اختلافات در ائتلاف سعودی - اماراتی، جدایی طلبان به طور رسمی به مواضع وابستگان سعودی در جنوب یمن حمله کردند.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی در قالب ائتلاف عربی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس