584 نفر جذب کانون پرورش فکری لرستان شدند


584 نفر جذب کانون پرورش فکری لرستان شدند

گروه فرهنگی ـ مدیکل کانون پرورش فکری لرستان با بیان این‌که کانون پرورش فکری هدفش استعدادیابی است و 40 فعالیت دارد، گفت: 584 نفر در تیر ماه امسال جذب کانون پرورش فکری لرستان شده و 95 درصد پایداری عضو داشته‌ایم.

584 نفر جذب کانون پرورش فکری لرستان شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد جواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان پنج‌شنبه، هفتم شهریور در آئین افتتاح مرکز تخصصی علوم و نجوم، نگارخانه، انجمن ادبی و اتاق فرمان کانون پرورش فکری لرستان با بیان این‌که کانون پرورش فکری هدفش استعدادیابی است و ۴۰ فعالیت دارد، گفت: ۵۸۴ نفر در تیر ماه امسال جذب کانون پرورش فکری لرستان شده و ۹۵ درصد پایداری عضو داشته‌ایم.
وی با بیان این‌که هدف ما گسترش و ایجاد کانون‌های پرورش فکری در مناطق کم‌برخوردار است، افزود: ۱۷ مرکز ثابت داریم و در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت ما ۱۳۵۰ عضو کودک و نوجوان در ۹۶ کارگاه عادی، دوره‌ای و شهریه‌ای مشغول به فعالیت بودند.این فعالیت‌ها در حالی‌است که کانون پرورش فکری هیچ‌گونه تبلیغاتی در بحث جذب عضو ندارد.
بهره‌برداری کتابخانه سیار شماره ۲ کانون پرورش فکری لرستان
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان در ادامه با اشاره به کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خرم‌آباد، اظهار کرد: کارفرمای این پروژه اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان است.
وی با بیان این‌که محل تأمین اعتبار این پروژه استانی بوده و مدت قرارداد آن نیز یک سال است، افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته به پروژه مذکور ۳۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال است و مقرر شده تا پایان سال مالی ۹۸ به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان با اشاره به این‌که این پروژه به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۹۰۰ متر مربع احداث خواهد شد، گفت: امروز در اقدامی دیگر، کتابخانه سیار شماره دو این کانون که توسط یک فرد خیّر خریداری شده، به‌طور رسمی مورد بهره‎برداری قرار گرفت.
کار کردن در کانون پرورش فکری ارزشمند است
سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در آئین افتتاح مرکز تخصصی علوم و نجوم، نگارخانه، انجمن ادبی و اتاق فرمان اداره کل کانون پروش فکری استان لرستان، اظهارکرد: خوشبختانه در هفته دولت امسال برنامه‌های خوبی در استان اجرا و یا کلنگ‌زنی شد.
وی با بیان این‌که با توجه به شرایط امیدواریم این پروژه‌ها مطابق برنامه‌ به نتیجه برسند، گفت: کار در کانون پرورش فکری هم سخت و هم ارزشمند است و برای همه کسانی‎که در این حوزه تلاش می‌کنند آرزوی توفیق دارم.
استاندار لرستان خطاب به کارکنان کانون پرورش فکری ادامه داد: شخصیت اصلی این بچه‌ها در همین جاها شکل می‌گیرد و بهترین دوران و بهترین موقعیتی که می‌توانید روی این بچه‌ها تاثیر بگذارید و کمک کنید به انتخاب‌های آینده همین زمانی است که در کانون هستند و نقش شما خیلی مهم و اثرگذار است.اگر شما خوب کار کنید آینده لرستان و ایران خوب خواهد شد و امیدواریم با همین انگیزه و دلسوزی کار را ادامه بدهید.
آموزش و پرورش نیازمند یک تحول است
فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در آئین افتتاح مرکز تخصصی علوم و نجوم، نگارخانه، انجمن ادبی و اتاق فرمان اداره کل کانون پروش فکری لرستان، اظهارکرد: ایران کشوری است که فرهنگ و تمدن چند هزار ساله دارد و همواره درخشش ایران در حوزه فرهنگ بوده و هست.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم آینده را درخشان و پر فروغ‌تر کنیم چه ابزاری در اختیار داریم و باید به چه چیزی اکتفا کنیم؟ من فکر می‌کنم مهم‌ترین دارایی برای آینده همین کودکان و نوجوانان هستند.
نظری اضافه کرد: کسی‌که برای کودکان و نوجوانان کار می‌کند یعنی به آینده امیدوار است و بهترین سرمایه ما برای ساختن آینده همین افراد هستند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در ادامه تاکید کرد: نظام آموزش و پرورش سال‌هاست نیاز به یک تحول جدی دارد و از این پهلو به آن پهلو غلتیدن آن‌را نجات نمی‌دهد و امیدواریم این تحول بنیادین که منتظرش هستیم در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.
وی با بیان این‌که خودمان بعضی تجربه‌ها را در زندگی با آزمون و خطا آموختیم که ای کاش در کودکی این‌ها را یاد می‌گرفتیم، اظهارکرد: خیلی از نعمت‌ها را خدا به ما داده اما چون مهارت نداریم قدر آن‌ها را نمی‌دانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها