افتتاح بیش از 200 طرح، ارمغان هفته دولت در غرب اصفهان


افتتاح بیش از 200 طرح، ارمغان هفته دولت در غرب اصفهان

ایرنا- اصفهان- همزمان با هفته دولت، افزون بر 200 طرح عمرانی، کشاورزی، ارتباطی، بهداشتی و درمانی در شهرستان های غرب استان اصفهان به بهره برداری رسید.

در هفته دولت ۱۰۹ طرح در شهرستان فریدونشهر با اعتباری افزون بر ۴۸۰ میلیارد ریال با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان بهره برداری شد.

مخابرات ، آبخیزداری، بهداشت و سلامت ، آبیاری تحت فشار، عمران شهری و روستایی ، بهسازی و نوسازی راه های مواصلاتی شهری و روستایی ، برق رسانی و آبرسانی روستایی از جمله طرح های مهم دولت در فریدونشهر بوده است.

در شهرستان فریدن، ۷۴ طرح بهره برداری شد

همزمان با هفته دولت، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در سفر یک روزه به این خطه، بخشی از این طرح ها شامل خانه بهداشت و کارگاه پلی اتیلن روستای نهرخلج، خانه ورزش محله‌ آشجرد و خط انتقال آب شهر دامنه را افتتاح کرد.

اعتراض شدید تعدادی از ساکنان مسکن مهر(بلوک غربی) به نحوه محوطه‌سازی و برخی مشکلات زیرساختی در حاشیه افتتاح ۴۰ واحد مسکن مهر اصناف، از رخدادهای قابل توجه هفته دولت در فریدن بود که از سوی مسوولان برای رفع آن قول هایی داده شد.

به گفته مسوولان، قرار است ۱۹ طرح مخابراتی با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات طی روز شنبه تعدادی طرح در بخش روستایی نیز در روز یکشنبه آینده با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان به بهره برداری برسد.

افتتاح کارگاه مصنوعات بتنی شرکت تعاونی دهیاریهای بخش زنده رود، بهره برداری و افتتاح طرح های عمران روستایی شامل آسفالت ، زیر سازی و بلوک فرش، بهسازی شبکه برق و تبدیل سیم به کابل، طرح اشتغال بوقلمون گوشتی، طرح آبیاری بارانی، مرمت و بازسازی قناتهای "هرمودردر اطراف شهر داران"، " درروستای بادجان" ، "کوره کریز در روستای قفر" و" کرمعلی" در روستای اسکندری، آبرسانی به مجتمع سینگرد - عادگان و اصلاح شبکه آب آشامیدنی روستایی ارمغان هفته دولت برای فریدن است.

فرماندار فریدن در گفت و گو با ایرنا، به توطئه استکبار جهانی برای تشدید فشارهای اقتصادی به کشور و به دنبال آن اختلاف افکنی و جدا سازی دولت از ملت اشاره کرد و افزود: این مشکلات با تلاش دولت و اتحاد و همدلی مردم قابل رفع خواهد بود و دشمنان نظام و انقلاب به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

سید تقی معین الدینی با بیان اینکه بخشی از طرح های نیمه کاره در منطقه که از سوی سرمایه گذار هنوز تکمیل نشده است در فهرست طرح های هفته دولت نیست، افزود: با وجود آنکه دولت وظیفه خود را نسبت به این طرح ها انجام داده اما از آنجا که معتقدیم طرح ها باید به مرحله اجرا رسیده باشد از افتتاح آن ها در هفته دولت خوداری شد.

فرماندار فریدن به مشارکت بخش خصوصی در برخی از طرح ها اشاره و بیان کرد: تقویت بخش خصوصی در گرو تغییر فرهنگ کار و اصلاح تفکر پشت میز نشینی در بین جوانان است تا بتوان بر تکیه بر آن به اشتغالزایی پایدار رسید.

به گفته وی دولت زمینه بسیار مساعدی برای ورود جوانان به بخش کارآفرینی فراهم کرده است که نمود این مساله به تدریج در بین ساکنان روستاها با راه اندازی کارگاه های صنعتی و کسب و کار های کوچک افزایش یافته است.

افتتاح ۸ طرح عمرانی - کشاورزی در چادگان

محور مواصلاتی جاده باغ ناظر - تهلگی به طول ۵۵۰۰ متر به عنوان شاهرگ اتصال شهرستان چادگان به شهرستان فریدونشهر، اشتغالزایی و تامین مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی و طرح های آبیاری با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بهره برداری شد.

در هفته دولت همچنین ۴۳ طرح عمرانی در بخش آسفالت معابر، بهسازی و جدول‌گذاری روستاها و اجرای سیستم آبیاری نوین با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد تومان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان در شهرستان بویین میاندشت افتتاح و بهره برداری شد.

شهرستان های فریدن با بیش از ۴۹ هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، چادگان با ۳۲ هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از ۲۴ هزار نفر به ترتیب در ۱۴۰، ۱۸۰، ۱۱۰ و۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.

۹۸۶۱/ ۶۰۲۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس