300 معلم جدید وارد کلاس‌های درس خراسان شمالی می‌شوند


300 معلم جدید وارد کلاس‌های درس خراسان شمالی می‌شوند

بجنورد- ایرنا- 300 نفر نیروی معلم جدید شامل نیروهای دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان و نیز معلمان به کارگرفته شده در آزمون استخدامی در سال تحصیلی جدید، وارد کلاس های درس خراسان شمالی می‌شوند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر انجام شده، مهر امسال کمبود معلم نداریم.

قنبرعلی خوش آیینه اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته(۹۷-۹۸ ) ۶۵۰ نفر نیروی معلم در مدارس استان کم داشتیم که با اقدامات مختلف تدبیر شده است.

وی افزود: از تعدادمعلمان جدید ۷۰ نفر نیروی تربیت معلم بوده و مابقی نیروهای به کار گرفته شده از طریق آزمون استخدامی است.

خوش آیینه اظهار داشت: با درخواست و پیشنهاد مسئولان آموزش و پرورش، امسال ۱۵۰ نفر از ۶۰۰ نیروی فرهنگی که امسال بازنشسته می شوند برای جبران کمبود نیروی معلم در کلاس های درس تدرس می کنند.

وی گفت: برای سال تحصیلی جدید، ۲۵۰ نفر از مربیان پیش دبستانی و آموزشگران سوادآموزی به صورت حق التدریس به کار گرفته می شوند که بخشی از کمبود نیروی معلم هم با این اقدام رفع می شود.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: مربیان پیش دبستانی که پیش از سال ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته و نیروهای سوادآموزی که پیش از سال ۹۲ با این نهاد همکاری داشته اند، امسال به صورت حق التدریس وارد کلاس های درس می شوند.

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر حدود ۱۴ هزار نفر معلم مهر امسال وارد کلاس های درس می شوند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403