مرکل: راهکار دو دولت تنها راه حل اختلافات در خاورمیانه است


مرکل: راهکار دو دولت تنها راه حل اختلافات در خاورمیانه است

تهران - ایرنا - صدراعظم آلمان تاکید کرد که راه حل دو ملت- دو دولت تنها راه حل ممکن برای زندگی مسالمت آمیز و حل اختلافات در خاورمیانه است .

به گزارش خبرگزاری «د. پ. آ» آلمان، «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور بار دیگر بر لزوم حل اختلافات در خاورمیانه بر اساس طرح ایجاد دو دولت در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد.
وی پس از دیدار دیروز (پنجشنبه) با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که ایجاد دو دولت با نظارت سازمان ملل و اجرای شاخص های بین المللی تنها راه حل اختلافات در منطقه است.
مرکل همچنین از آلمان به عنوان بزرگترین حامی مالی دو طرف درگیر خاورمیانه نام برد و گفت که کشورش بیش از ۱۱۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۸ به روند بازسازی و بهبود شرایط فلسطینی ها کمک کرده است.
این در حالی است که آمریکا پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» برای تحت فشار قرار دادن تشکیلات خودگردان فلسطینی، کمک مالی به این تشکیلات را متوقف کرده است.
عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پس از دیدار با مرکل صدر اعظم آلمان در برلین گفت: آمریکا کمکی به تحقق صلح و امنیت در منطقه ما نمی‌کند.
وی افزود: دولت آمریکا موضوع قدس، آوارگان، مرزها، شهرک سازی ها و امنیت را از روی میز مذاکرات برداشت و این موضوعات را با اقداماتی در تناقض با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل جایگزین کرد.

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین همچنین خواستار انجام مذاکرات صلح تحت نظر جامعه جهانی و بر اساس پیشنهادهای شورای امنیت شد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسند و از حق ملت ها در تعیین سرنوشتشان و پایان اشغالگری اسرائیل حمایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403