این تصویر انسان 4 میلیون سال پیش است !


این تصویر انسان 4 میلیون سال پیش است !

حوادث رکنا:دانشمندان و محققان پس از کشف بقایایی از انسان های اولیه توانستند چهره انسان 4 میلیون ساله را بازسازی کنند.

به گزارش رکنا، باستان شناسان در سال 2016 میلادی در طی کشفی جالب و شگفت انگیز در اتیوپی توانستند به یک راز بزرگ علمی که همواره همانند یک سول بزرگ بود دست پیدا کنند. این کشف متعلق به یک جمجمه باستانی از انسان های اولیه یا همان نئاندرتال ها که اجداد تمام انسان های امروزی هستند، بود که طبق گزارشات انجام شده، او در 4.2 میلیون سال گذشته زندگی می کرد.

طیف رشد انسان ها و تغییرات آناتومی نسبت به انسان های اولیه بسیار زیاد می باشد چرا که آناتومی جمجمه آنها با ما بسیار متفاوت می باشد و بیشتر به میمون ها شباهت بسیار نزدیکی داشتند. اما این جمجمه تنها یک شیء تاریخی و بی روح و جان باقی نماند و دانشمندان توانستند به کشف بزرگ و کاملا خاصی دست پیدا کنند.

این کشف جالب بعد از سال ها تحقیق و مطالعه بر روی این جمجمه بی روح و جان انجام گرفت که در اصل به گفته دانشمندان آنها توانستند بعد از مدت ها تلاش و تحقیق نهایتا یک انسان 4 میلیون ساله را با استفاده از ابزارهای کامپیوتری زنده بکنند. بله درست خواندید! آنها توانستند از چهره واقعی اجداد ما رونمایی کنند.

با این حال این یک کشف بزرگی می باشد که می توان به راحتی تکامل و میزان تغییرات بشر را نسبت به گذشته درک کرد که آقای دکتر یوهانس هایل سلاسی از موزه تاریخ طبیعی کلیولند اوهایو این کشف را همانند یک بازی برای درک سیر تکامل انسان در طول پلیوسن دانست. همچنین گفت که بین ما و اجدادمان حدودا 6 میلیون سال فاصله و اختلاف وجود دارد که بی شک این کشف بسیار بزرگی می باشد.

جالب است بدانید که طبق گزارش ها احتمال داده می شود که نرها حدودا 1.5 متر قد و وزن 45 کیلوگرمی داشتند و در کنار آنها ماده ها قد 1 متری و وزن 28 کیلوگرمی را دارا بودند که واقعا کمی شوکه کننده است!

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403