علائم چربی خون و روش های درمان آن


بدن به منظور ساختن سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد اما بالا بودن سطح کلسترول احتمال بیماری قلبی را افزایش می دهد که در بسیاری از موارد از طریق رژیم غذایی سالم و تمرینات منظم قابل درمان است در ادامه مطلب شما عزیزان را با علائم چربی خون و روش های درمان آن آشنا خواهیم کرد.  آشنایی با علائم چربی خون خواب رفتن پاها احساس گز گز شدن در پاها کوفتگی...

بدن به منظور ساختن سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد اما بالا بودن سطح کلسترول احتمال بیماری قلبی را افزایش می دهد که در بسیاری از موارد از طریق رژیم غذایی سالم و تمرینات منظم قابل درمان است در ادامه مطلب شما عزیزان را با علائم چربی خون و روش های درمان آن آشنا خواهیم کرد.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

آشنایی با علائم چربی خون

خواب رفتن پاها احساس گز گز شدن در پاها کوفتگی یا خستگی در بدن خشکی دهان سردرد و سر گیجه ورم و پف کردن صورت تلخی دهان طپش قلب، خواب آلودگی و سنگینی پس از مصرف غذا های چرب گرهک های زرد رنگ چربی در پوست زیر چشم و ناحیه آرنج و بازو حلقه های سفید رنگ در اطراف مردمک چشم افزایش حرارت بدن به خصوص در کف پا چاقی افزایش تعریق بدن

با این حال تنها راه تشخیص کلسترول بالا آزمایش خون می باشد.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

علائم چربی خون و روش های درمان آن
علائم چربی خون و روش های درمان آن

روش های درمان چربی خون

در مطلب بالا با علائم چربی خون آشنا شدید که با استفاده از روش های خانگی می توانید آن را کنترل کنید در ادامه مطلب با این روش ها آشنا خواهید شد:

گشنیز

دانه های گشنیز به منظور درمان چربی خون گزینه مناسبی می باشد بنابراین حدود دو تا سه قاشق چای خوری دانه گشنیز را به یک فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد سپس زمانی که خنک شد آن را بنوشید برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از این روش به صورت مکرر استفاده کنید.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

آجیل ها

آجیل هایی مانند بادام زمینی، گردو و بادام به دلیل اینکه سرشار از فیبر می باشند سبب کاهش چربی خون می شوند، جوانه های لوبیا سبز نیز سرشار از ویتامین C و فیبر می باشند که به کاهش کلسترول بالا کمک می کند.

سیر

خواص سیر بسیار زیاد است سیر به از بین بردن علائم چربی خون و درمان آن کمک می کند زیرا دارای ماده ای به نام آلیسبین می باشد که سبب مهار کردن کلسترول اضافی در کبد می شود بنابراین از مصرف سیر غافل نشوید و آن را به عنوان چاشنی به غذاهایتان اضافه کنید زیرا علاوه بر اینکه طعم بی نظیری به غذاهایتان می دهد به کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

سیب

یکی دیگر از روش های از بین بردن علائم چربی و درمان آن سیب می باشد، سیب به دلیل داشتن ویتامین C و پکتین به پایین آوردن چربی خون کمک می کند بنابراین روزانه مصرف یک عدد سیب علاوه بر اینکه سبب کاهش کلسترول می شود برای داشتن پوستی زیبا نیز به شما کمک می کند.

غلات

از دیگر روش هایی که به درمان چربی خون و از بین بردن علائم چربی خون کمک می کند غلات می باشد زیرا دانه های غلات دارای منگنز می باشد که از عروق کرونر جلوگیری می کنند بنابراین افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند باید مصرف غلات را به صورت مرتب فراموش نکنند تا شرایط بهتری داشته باشند.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

کاهو

یکی از سبزیجات بسیار موثر در درمان چربی خون کاهو می باشد زیرا دارای مقادیر فراوانی سلولز می باشد که به کاهش چربی خون کمک می کند، البته سلولز های موجود در آن جذب بدن نمی شود فقط به منظور پرکردن شکم و کاهش توانایی بدن در جذب غذا می باشد.

سرکه سیب

از دیگر روش های رفع علائم چربی خون و درمان آن سرکه سیب می باشد بنابراین یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب کنید و این محلول را دو تا سه بار در روز بنوشید برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش حداقل به مدت یک ماه استفاده کنید، همچنین می توانید سه قاشق چای خوری عسل را با سه فنجان چای خوری سرکه سیب و دو فنجان آب داغ مخلوط کنید سپس دو بار در روز این ترکیب را مصرف کنید.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

روغن نارگیل

از دیگر روش های درمان چربی خون استفاده از روغن نارگیل می باشد زیرا دارای خواص ضد التهابی می باشد و سبب افزایش جذب غذا و ویتامین ها می شود بنابراین روغن نارگیل را به غذاهای خود اضافه کنید.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

مرغ بدن پوست

مرغ در مقایسه با گوشت های دیگر دارای مقدار فراوان اسید چرب اشباع نشده است و برای افرادی که از چربی خون بالا رنج می برند گزینه بسیار مناسبی است فقط مطمئن شوید که پوست آن را کاملا جدا کرده اید زیرا پوست مرغ سرشار از چربی و پروتئین است.

پیاز

یکی دیگر از روش های درمان چربی خون استفاده از پیاز می باشد بنابراین می توانید یک عدد پیاز را رنده کنید سپس به آن یک سوم قاشق چای خوری فلفل و یک فنجان باترمیک اضافه کنید، همچنین می توانید یک عدد پیاز را رنده کنید و یک قاشق چای خوری از آن و یک قاشق چای خوی عسل را با هم ترکیب کنید سپس یک بار در روز مصرف کنید.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

پرتقال

یکی از میوه هایی که دارای روغن های معطر و ویتامین C می باشد پرتقال است، بنابراین آب پرتقال گزینه مناسبی برای کاهش چربی خون می باشد.

بلغور جو دوسر

از دیگر روش هایی که به درمان چربی خون کمک می کند جو دو سر می باشد که به کاهش جذب کلسترول بد کمک می کند و سبب کاهش چربی خون می شود.

علائم چربی خون و روش های درمان آن

چای( چای سبز، سیاه و اسکواش)

چای یکی از نوشیدنی محبوب می باشد که در کاهش کلسترول موثر می باشد بنابراین مصرف چای سیاه به مدت سه هفته چربی خون را تا ده درصد کاهش می دهد.

روش های پیشگیری از چربی خون

با تغییر در سبک زندگی می توانید کلسترول را کاهش دهید همچنین از چربی خون نیز جلوگیری کنید.

استفاده از یک رژیم غذایی کم نمک که دارای میوه و سبزیجات نیز باشد. مصرف چربی حیوانی را محدود کنید و از چربی های خوب در حد معتدل استفاده کنید. ورزش در بیشتر روز های هفته به مدت سی دقیقه کم کردن وزن اضافی ترک سیگار مدیریت استرس

در این بخش از مطلب سعی داشتیم شما عزیزان را با علائم چربی خون و روش های درمان آن آشنا کنیم امیدواریم با استفاده از مطلب گفته شده علائم چربی خون را بشناسید و به دنبال روش های درمان آن باشید، اگر تمایل دارد در زمینه بیماری ها اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نماید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه